El Publifestival 2022 ha reconegut la campanya de difusió del projecte Realitat Millorada.
El Publifestival 2022 ha reconegut la campanya de difusió del projecte Realitat Millorada.
Responsabilitat social

El projecte de difusió de la campanya Realitat Millorada, premiat al Publifestival 2022

La 16a edició del Festival Internacional de Publicitat Social, el Publifestival 2022, ha premiat el projecte de responsabilitat social Realitat Millorada, una creativitat de l'agència Havas Media & Bridges_ en coordinació amb TV3 i Catalunya Ràdio, basada en l'espot de Contrapunto BBDO.  

Els mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) van fer una àmplia difusió del projecte per poder recaptar fons per a l'ampliació de la Unitat d'Oncologia Pediàtrica de la Vall d'Hebron amb l'emissió de nou hores de programació radiofònica, espais informatius i espots publicitaris durant la programació dels mesos de novembre, desembre i gener. 

El repte que es plantejava era majúscul: combinar una campanya de publicitat i donar a conèixer un ambiciós projecte de responsabilitat social. I l'aposta ha estat guanyadora: la difusió del projecte Realitat Millorada ha aconseguit vendre 50.000 ulleres de la campanya solidària per recollir fons per construir la nova àrea d'oncologia infantil de l'Hospital de la Vall d'Hebron.  

Aquest projecte està impulsat per les fundacions Albert Bosch, Aladina i Small. Amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida dels infants amb càncer i les seves famílies, es van proposar el repte d'aconseguir la inversió necessària per construir una nova àrea d'oncologia infantil en un hospital de referència com el de la Vall d'Hebron. A partir de l'espot de Contrapunto BBDO, l'agència Havas Media & Bridges_, la seva acceleradora de Continguts Transmèdia, en coordinació amb TV3 i Catalunya Ràdio van dissenyar una campanya per difondre aquesta iniciativa solidària, que ha estat premiada pel Festival Internacional de Publicitat Social.   

La 16a edició del Publifestival ha guardonat el projecte Realitat Millorada amb els premis al millor valor social en campanya integrada, millor eficàcia en esdeveniment social i millor execució amb valor social en projecte o acció social. Els guardons es van lliurar ahir al vespre durant la cerimònia que es va celebrar a l'auditori La Nave de Madrid, amb la presència de membres de l'equip premiat, entre els quals hi havia Neus Comellas en representació del Departament de Màrqueting i Vendes de la CCMA.

El Publifestival és un certamen de referència dins el món de la publicitat, que reconeix i dona suport a la publicitat que contribueix a sensibilitzar els consumidors sobre causes socials. Des del festival, es dona visibilitat a les idees més creatives i originals, i als equips que han treballat per dur-les a terme, tant d'agències com d'anunciants, organismes, institucions o empreses.  

 

La CCMA, compromesa amb projectes solidaris  

Amb l'objectiu de donar a conèixer el projecte i promoure uns valors comuns, l'agència Havas Media & Bridges_, la seva acceleradora de Continguts Transmèdia, va treballar conjuntament amb el Departament de Màrqueting i Vendes de la CCMA per dissenyar la difusió de la campanya Realitat Millorada, un projecte de responsabilitat social per recollir fons per a la Unitat d'Oncologia Pediàtrica de la Vall d'Hebron.  

La difusió va començar a Catalunya Ràdio amb una jornada solidària de 9 hores de programació radiofònica en directe des de la Vall d'Hebron, amb l'emissió dels principals programes, "El matí de Catalunya Ràdio", "Popap" i "La tarda de Catalunya Ràdio", que van incloure actuacions musicals i entrevistes per donar visibilitat al projecte, el 12 de novembre passat. Durant els mesos de desembre i gener, es van emetre peces comercials que acompanyaven la campanya audiovisual de Nadal de TV3 i Catalunya Ràdio, amb el suport de l'empresa Noel, i peces als informatius i programes de televisió i ràdio, que van dedicar a la campanya Ulleres de Realitat Millorada i a l'àrea d'oncologia pediàtrica de la Vall d'Hebron. 

Després de l'emissió de la campanya Realitat Millorada pels volts de Nadal, al febrer es va tornar a emetre amb motiu del Dia Mundial del Càncer Infantil. En aquesta ocasió, des de la CCMA, s'hi ha donat suport amb la cessió d'espais gratuïts per complementar i reforçar l'acció. Aquestes projeccions a la televisió i la ràdio formen part del conjunt d'accions de responsabilitat social de la CCMA, compromesa com a servei públic en la difusió de projectes solidaris i socials.  

Anar al contingut