Roger de Gràcia amb Candela Figueras i Laia Fontàn, a la segona temporada de "Batalla monumental".
Roger de Gràcia amb Candela Figueras i Laia Fontàn, a la segona temporada de "Batalla monumental".
A partir de diumenge

Comença el rodatge de la segona temporada de "Batalla monumental", amb deu monuments que competiran per convertir-se en el favorit dels catalans

Aquesta setmana comença el rodatge de la segona temporada de "Batalla monumental", el programa de TV3 en què els espectadors triaran entre deu monuments emblemàtics d'arreu del territori. Durant el rodatge, que començarà diumenge, 17 d'octubre, als castells de Montsoriu (Selva) i de Mur (Pallars Jussà), es recollirà el testimoni de persones vinculades als monuments, que poden participar-hi a través del web tv3.cat/batalla i les xarxes socials de @BatallaTV3.

Roger de Gràcia tornarà a ser el presentador d'aquesta gran batalla, que està previst que s'estreni a TV3 durant el primer trimestre del 2022, acompanyat per Candela Figueras i Laia Fontàn.

Després dels bons resultats d'audiència de la primera temporada, en què es va proclamar guanyadora la Seu Vella de Lleida, l'equip de "Batalla monumental" ja està a punt per començar el rodatge d'aquesta segona edició, amb novetats en la presentació i el format del programa.

Amb el popular comunicador Roger de Gràcia com a fil conductor, que aquest cop trepitjarà els territoris on hi haurà batalla, cada capítol tornarà a posar cara a cara dos edificis emblemàtics i després el públic decidirà quin monument passa a la gran final.

En aquesta edició, seran dues reporteres, la periodista Candela Figueras i l'actriu Laia Fontàn, les que viatjaran en paral·lel a cada localització per buscar les millors armes i històries per fer que el seu monument sigui el guanyador de cada programa, amb els vots dels espectadors. Laia Fontàn, que s'incorpora aquesta temporada, és coneguda pel públic de TV3 perquè va ser una de les protagonistes de la sèrie "Les de l'hoquei".

Una altra novetat d'aquesta "Batalla monumental", que combina divulgació i entreteniment, serà la recreació en 3D dels monuments, que permetrà veure els edificis des d'un nou punt de vista. Aquest ingredient visual afegirà intensitat i profunditat a les boniques imatges del monuments que ja caracteritzen el programa.

 

Els monuments de la segona temporada

Durant cinc capítols, competiran deu monuments, que s'enfrontaran en cinc batalles:  el castell de Montsoriu i el de Mur; la Cartoixa d'Escaladei i el Monestir de Santa Maria de Ripoll; els recintes emmurallats de Montblanc i Cervera; el Poble Vell de Corbera d'Ebre i el Born Centre de Cultura i Memòria de Barcelona, i el Palau de la Música Catalana i la Colònia Güell amb la seva cripta. En el sisè programa, es lliurarà la gran batalla final en directe,  on es decidirà el monument guanyador de la segona temporada, i el setè mostrarà l'altra cara de "Batalla monumental".

 

La participació dels espectadors

La competició continuarà descobrint històries increïbles i joies desconegudes, amb la participació de la gent del territori, que pot formar part del rodatge del programa explicant les seves històries i testimonis vinculats als monuments candidats. Per fer-ho, poden contactar amb el programa a través de la pàgina tv3.cat/batallamonumental, el correu electrònic batallamonumental@tv3.cat i les xarxes socials de @BatallaTV3 (instagram.com/BatallaTV3, facebook.com/BatallaTV3 i twitter.com/BatallaTV3).

Els espectadors tornaran a ser el jurat que, amb els seus vots, decidirà el vencedor de cada setmana. Al final, en un programa especial en directe, els cinc monuments guanyadors competiran per veure quin és el monument favorit de Catalunya.

El programa també comptarà amb la intervenció de personatges populars vinculats emocionalment amb cada monument, que posaran el seu gra de sorra per fer decantar les votacions del públic.

 

Les audiències

"Batalla monumental" tornarà a TV3 després dels bons resultats d'audiència de la primera temporada, amb 1.338.000 d'espectadors d'audiència acumulada i una mitjana de 229.000 persones i un 10% de quota de pantalla. També va ser un èxit de participació a les xarxes socials, on va superar les 220.000 votacions (de les quals 70.000 a la batalla final) i va aconseguir arribar als 45.000 seguidors als perfils del programa a Facebook, Twitter i Instagram.

Els monuments que van competir la primera temporada van ser les restes arqueològiques d'Empúries i de Tàrraco, el castell de Miravet i el de Cardona, l'església de Sant Climent de Taüll i el monestir de Sant Pere de Rodes, La Pedrera i el Recinte Modernista de Sant Pau, el monestir de Santes Creus i el de Poblet, i la Catedral de Girona i la Seu Vella de Lleida, que va ser la guanyadora.

 

La producció

Aquesta segona temporada, també dirigida per Uri Garcia ("Joc de cartes", "Casal Rock", "El 23F des de dins", Premi Ondas 2001) i produïda per Sàpiens (Som*) ("Sota terra", "Manual de supervivència", "La mort de Guillem"), tornarà a mostrar la bellesa i les virtuts dels monuments seleccionats amb intensitat i profunditat, d'una manera entretinguda i rigorosa.

"Batalla monumental" és una producció de TV3 amb la col·laboració de Sàpiens (Som*) i la participació del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Aquest projecte va ser seleccionat per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, amb el suport del Departament de Cultura, a la convocatòria per fomentar produccions audiovisuals i reactivar el teixit empresarial d'aquest sector.

 

tv3.cat/batallamonumental

facebook.com/BatallaTV3

instagram.com/BatallaTV3

twitter.com/BatallaTV3

 

#BatallaMonumentalTV3

Anar al contingut