Col·laboració entre la CCMA i l'Associació Internacional de Productors Independents de la Mediterrània per promoure les activitats del MEDIMED

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i l'Associació Internacional de Productors Independents de la Mediterrània (APIMED) col·laboraran en la difusió de les activitats del MEDIMED, el mercat d'impuls internacional als documentals europeus i mediterranis, la 20a edició del qual comença avui a Sitges i que comptarà amb la participació de més de 250 professionals del sector del documental de tot el món.

Segons aquest acord, que tindrà una durada de dos anys, els mitjans de la CCMA promouran i difondran les activitats del MEDIMED, que enguany arriba a la 20a edició. A més, els professionals de la CCMA participaran en aquest mercat d'impuls internacional als documentals, que té lloc a l'hotel Calipolis de Sitges des d'avui i fins diumenge.

El mercat l'organitza, des de l'any 2000, l'Associació Internacional de Productors Independents de la Mediterrània (APIMED), presidida per Isona Passola. Aquesta associació va ser creada l'any 1997 i agrupa els productors de cinema i televisió de la conca mediterrània, amb l'objectiu de desenvolupar la cooperació entre tots els professionals del sector audiovisual, fomentar les produccions pròpies, consolidar les estructures de producció, afavorir l'accés al mercat audiovisual internacional i consolidar-ho.

Pel que fa al MEDIMED, aquest mercat de documentals euromediterranis obre avui les portes a Sitges per vintè any consecutiu a productors independents i televisions internacionals del món àrab i Europa, amb l'objectiu de facilitar l'intercanvi comercial i professional i promoure la coproducció de documentals a la Unió Europea i als països del sud del Mediterrani (Magreb, Pròxim Orient i Turquia). Aquesta vintena edició del MEDIMED comptarà amb la participació de més de 250 professionals del sector documental de tot el món.

En aquesta edició del MEDIMED, es presenta un catàleg amb més de 500 títols documentals produïts a 50 països de la regió euromediterrània, on destaquen la temàtica social, drets humans, investigació periodística i històries d'interès social. Entre els quals hi ha produccions catalanes com "Beirut, La vie en rose" (Èric Motjer), "Glittering Misfists"  (Iván del Campo), "Peret King Of The Gypsis" (Paloma Zapata), "El viaje de Javier Heraud" (Javier Corcuera), "Idrissa, crònica d'una mort qualsevol" (Xapo Ortega), "Operació Globus" (Ariadna Seuba) o "The Man Who Wanted To See It All" (Albert Albacete).

Paral·lelament, el Fòrum de Pitching presentarà 27 projectes documentals de 16 països, que busquen finançament internacional. Per la seva banda, el format Speedy Pitch, ideat per MEDIMED per afavorir els projectes no seleccionats per al Fòrum però amb potencial creatiu interessant, comptarà amb 25 títols més. El MEDIMED també acollirà més de 1.000 reunions one-on-one entre professionals de diferents cadenes de  televisió (entre les quals hi ha TV3), distribuïdors i el centenar de productors que hi participen amb un programa a la Videoteca o un projecte seleccionat.

Aquest acord s'emmarca en la missió de promoció i difusió de la cultura que té la CCMA, i en el seu compromís per garantir la cobertura dels grans esdeveniments culturals i dels festivals més rellevants del país, a través de la col·laboració amb les institucions que treballen per fomentar la cultura, l'educació, la creació i la innovació.

ccma.cat