783.000 persones escolten cada dia les emissores del Grup de Catalunya Ràdio

El Grup d'Emissores de Catalunya Ràdio arriba als 783.000 oients diaris, segons les dades del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (del novembre del 2006 a l'octubre del 2007).

Catalunya Ràdio, amb 602.000 oients, és l'emissora amb més audiència de Catalunya i supera de 140.000 la segona més escoltada, la Cadena Ser, i de 332.000 la tercera, Rac 1.
Catalunya Ràdio és líder a les quatre demarcacions catalanes. A les comarques de Barcelona registra 415.000 oients diaris, 87.000 a les de Girona, 54.000 a les de Tarragona i 47.000 a les de Lleida.
L'estudi revela que Catalunya Ràdio és l'emissora amb més credibilitat entre l'audiència amb un 28,1%, nou punts més que la Cadena Ser, la segona. També està considerada la de més proximitat, amb un 31'9%. En aquest apartat, la Cadena Ser ocupa la segona posició amb un 13'2%. Pel que fa a l'amenitat, Catalunya Ràdio també lidera el rànquing de les emissores generalistes amb el 13,3%, tres punts més que la Cadena Ser. En el còmput global és la segona, només quatre dècimes per sota de Los 40 Principales.
Catalunya Informació lidera les emissores de 24 hores de notícies, amb 83.000 oients diaris, i dobla en audiència pràcticament la segona emissora de caràcter informatiu.
Segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, 60.000 persones escolten cada dia Catalunya Música, que és l'emissora de música clàssica més escoltada del país. La seva competidora més directa, Radio Clásica, de RNE, obté 6.000 oients.
iCat fm assoleix en el seu segon any en antena els 38.000 oients diaris per FM.
El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura és l'estudi d'audiència de mitjans de comunicació més important que s'ha fet en el mercat de parla catalana. Segons el president de la Fundació d'Audiències de la Comunicació i la Cultura (Fundacc), Salvador Cardús, també "està situat entre els 10 més exhaustius del món, amb 40.000 entrevistes anuals en un mercat de 13 milions de consumidors". De fet, el Baròmetre estudia i analitza les audiències dels mitjans i els consums culturals a Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears, a partir d'entrevistes de 45 minuts de durada a 39.159 persones, de més de 14 anys.
Anar al contingut