6.485.338 milions d'euros, recaptació de la Marató 2006

La quantitat final recaptada augmentarà amb els donatius que es facin fins al 31 de gener. La programació especial de TV3, de les 10.00 a les 00.53, va tenir una mitjana de 496.000 espectadors i el 24,8% de quota. Un total de 3.909.000 persones van veure en algun moment del dia la quinzena edició de la Marató.

La Marató 2006 va recaptar al llarg de la jornada d'ahir 6.485.338 milions d'euros, segons dades d'aquest matí de la Fundació. Aquesta dada de recaptació de la quinzena edició de La Marató, que s'ha dedicat al dolor crònic, és provisional, ja que fins al 31 de gener hi ha temps per enviar donatius. El programa especial de La Marató d'aquest any va ser presentat, en solitari, per Antoni Bassas, de les 10.00 a les 00.53. La mitjana absoluta d'audiència d'aquestes prop de 15 hores d'emissió, incloses totes les franges horàries i espais, va ser de 496.000 espectadors i una quota del 24,8%. Les dades de TNS assenyalen també que un total de 3.909.000 persones van veure aquesta programació especial en algun moment del dia. TV3 va ser també la cadena més vista a Catalunya ahir, amb el 23,7% de quota. Aquesta quinzena edició de La Marató incloïa, a més dels Telenotícies i la informació meteorològica, la transmissió de la final de la Copa Mundial de Clubs que el Barça va disputar al Japó, amb l'Internacional de Porto Alegre. La transmissió, de les 11.20 a les 13.12, va ser vista per una mitjana de 794.000 espectadors, amb una quota del 56,9% i un moment de màxima audiència d'1.613.000 espectadors. De l'interès pel seguiment específic del tema objecte de la jornada de La Marató d'aquest any, el dolor crònic, amb els testimonis personals i les actuacions musicals, és bona mostra l'índex d'audiència de les 5 franges horàries que va ocupar al llarg de les prop de quinze hores de programació, i que va ser de 406.000 espectadors i el 20,1% de quota. Prop de 700 activitats en aquesta quinzena edició La Marató de TV3 ha arribat aquest any a una edició emblemàtica: la quinzena. Al llarg de la jornada d'ahir es va sentir i veure el testimoni de les persones que lluiten contra el dolor i el dels professionals mèdics, que van recordar per què la recerca és tan important per poder vèncer aquesta malaltia i per millorar la qualitat de vida de qui la pateix. A més d'escoltar en directe diversos artistes dels que han gravat expressament per a La Marató "El Disc de La Marató", es van poder veure algunes de les 682 activitats populars celebrades arreu de Catalunya durant aquests dies. Com a suport al plató 1 de TVC a Sant Joan Despí, tot un equip de presentadors i periodistes s'han encarregat de conduir les connexions en les diferents seus telefòniques (Palau Sant Jordi, Girona, Lleida i Tarragona), des d'on s'han fet, per primer cop, entrevistes i actuacions de petit format. A més, per commemorar els 15 anys de programa, La Marató va organitzar una activitat particular i única a la ciutat de Barcelona: una tirolina espectacular entre la Torre Mapfre i l'Hotel Arts, a 150 metres d'alçada, per la qual van descendir personatges populars i mediàtics, com ara la periodista Raquel Sans, la meteoròloga Mònica López, o l'"alter ego" de Benet XVI, arribat expressament des de "Polònia". A partir de la segona quinzena de gener de 2007, la Fundació La Marató de TV3 anunciarà la convocatòria pública per a la presentació de projectes d'investigació biomèdica sobre el dolor crònic. La data concreta s'anunciarà a través dels mitjans de comunicació i de la web: www.fundaciomaratotv3.cat. Per a més informació, consulteu el dossier adjunt i la galeria de fotos a l'àrea restringida de la sala de premsa. Si no en sou usuaris, registreu-vos aquí.
Anar al contingut