30 anys de Super3

El Super3 celebra el trentè aniversari consolidat com l'univers infantil català de referència i traspassant la pantalla de televisió per arribar a tots els nens i nenes de Catalunya. A més del canal de televisió, el Super3 s'acosta als súpers a través del web super3.cat, de les aplicacions mòbils, de les xarxes socials, del canal Youtube i d'un club que ja té 1.615.000 socis acumulats.

L'11 de febrer de 1991, Televisió de Catalunya va posar en antena un espai infantil nou anomenat "Club Super3", que combinava sèries de dibuixos animats amb gags protagonitzats per diversos personatges. Aquella primera emissió va començar amb la frase "Súpers! Em sentiu?" Paral·lelament a la programació televisiva, es va potenciar la participació i la interactivitat amb els nens i nenes a través del Club, que els permetia disposar d'un carnet i gaudir de diversos avantatges.

El Club Super3 va suposar un trencament amb el tipus de programació infantil que es feia aleshores, ja que incloïa diverses innovacions importants, com la interacció amb els nens i nenes, el fet de fer-los pertànyer a un club i l'organització d'activitats fora de l'àmbit estrictament televisiu.

Personatges com el Petri, la Nets, la Noti Press i el Megazero, les mascotes Flash, Top i Buff i la Supermà i el Tomàtic van rebre de seguida una gran acceptació per part de l'audiència. S'han convertit en mites de l'imaginari col·lectiu, juntament amb els que van arribar més tard, com la Ruïnosa, la Bibiana, el Jordi, el Krust, la Kès, el Lèmak; o els actuals, el Fluski, l'Àlex, el Pau, la Pati Pla, el Senyor Pla, en Rick, en Dan, la Nenúfar i la Matoll.

Després de la posada en marxa del Club Super3, la resposta dels nens i nenes va ser massiva i va superar amb escreix les expectatives previstes. Als estudis de TV3, hi arribaven cada dia saques de Correus plenes de sol·licituds per formar part del Club. Ara ja hi ha 1.615.000 súpers, alguns dels quals ja són pares o mares amb fills i filles que també són súpers.Després d'aquests trenta anys plens d'èxits, el Super3 s'ha convertit en un fenomen social i de comunicació únic al nostre país, i en un referent de servei i qualitat en l'àmbit infantil i
familiar. El Super3 és reconegut per tothom com un motor d'identificació i cohesió social de la societat catalana, així com una important eina de servei públic en la difusió de la llengua catalana.

El Super3 ha esdevingut un gran transmissor de valors per a la infància, un dinamitzador del teixit social, cultural i industrial del nostre territori i una eina fonamental d'integració. Entre els valors del Super3 hi ha el foment de la vida sana (alimentació i esport), el respecte a la natura, el foment de la lectura, la seguretat viària, la creativitat i la imaginació, l'interès per la música, la convivència i la cohesió, el respecte a la diversitat, les activitats en família i els bons usos d'internet.

 

Un salt en l'àmbit digital

Durant els últims anys, la transformació més important del Super3 s'ha produït en l'àmbit digital. Aquesta ha estat una gran aposta, que ha aconseguit grans èxits, especialment durant l'any 2020. El web super3.cat és un dels portals d'internet més actius de la CCMA i s'ha consolidat
com un dels més visitats pels nens i nenes, amb una mitjana de 245.000 d'usuaris únics mensuals, un 31% més que el 2019. Les reproduccions de vídeo a les plataformes digitals del Super3 també s'han incrementat de manera substancial durant el 2020, amb 23,5 milions de reproduccions, un 25% més que l'any anterior. I a YouTube, les reproduccions han arribat als 22 milions. Aquestes dades posen de manifest la confiança que tant els súpers com les seves famílies dipositen en el Super3.

Els programes de producció pròpia, que representen l'imaginari propi de la marca, han estat els més consumits durant l'any passat. De fet, al mes de maig, durant el confinament per la pandèmia, el Super3 va aconseguir un rècord en superar els 10 milions de reproduccions a les
seves plataformes: web, aplicacions per a mòbil i per a televisors intel·ligents i YouTube. Durant els mesos de confinament, els programes de producció pròpia del Super3 es van situar entre els més vistos a la carta de tota la CCMA. De fet, l'espai "InfoK" va liderar els mesos de març i
maig el rànquing dels espais més vistos a la carta i es va convertir en el primer programa infantil a aconseguir-ho. L'informatiu infantil i juvenil, que sempre se situa entre els programes més vistos de tota la Corporació, té una mitjana mensual de 74.000 usuaris en consum de vídeo i ha sumat
més de 2 milions de reproduccions en el 2020.

L'"InfoK" no és l'únic programa que ha crescut; el "MIC" s'ha convertit en el programa infantil que suma més reproduccions, amb més de 3 milions. Aquests dos programes, sumats a "Una mà de contes", "Manduka", "La família del Super3" i "Rat Rank", estan entre els 10 més vistos
de l'any. Cal destacar, també, les bones xifres de sèries que ja formen part de l'ADN Super3, com "Les sisters", la producció d'animació més consumida del canal amb un milió i mig de reproduccions.

L'any 2020, el Super3 ha crescut en oferta digital. Uns quants programes, com el "MIC", "Món Maker" o "Manduka", han ofert contingut exclusiu per a aquestes plataformes. Durant el confinament, també es va estrenar "Avui aprenem", un format que pretenia acompanyar els súpers i les famílies amb continguts educatius mentre les escoles estaven tancades. Així mateix, el Super3 també s'ha posat en marxa un compte a Twitter i a Instagram, adreçat als que ja han deixat de ser súpers, però encara mantenen un lligam emocional amb el canal.

Aquesta aposta per l'àmbit digital continuarà al llarg de l'any 2021 amb apostes importants. La primera de totes ha estat l'estrena del videojoc "3,2,1...Splash!", lligat a una trama de "La família del Super3" i que pretén aportar diversió a les matemàtiques. També s'ha estrenat un nou disseny de l'aplicació de vídeo per a dispositius mòbils del Super3. Els canvis introduïts milloren l'experiència de l'usuari amb una navegació més senzilla per als súpers i hi introdueixen una nova adaptació dels colors. I, ben aviat, el Super3 s'estrenarà als assistents de veu amb una skill a Alexa i també en plataformes de podcast. El canal començarà la nova etapa en el món de l'àudio amb les històries del programa "Una mà de contes" i amb l'objectiu d'anar creixent durant tot l'any.

Finalment, l'aposta digital també es materialitzarà amb l'estrena de programes com "Efecte Wow", dissenyat per a l'emissió en plataformes digitals del Super3, i altres plataformes com Youtube o Instagram. "Efecte Wow" és una aposta nova per la ciència a càrrec de Dani Jiménez que deixarà els súpers bocabadats.

super3.cat

twitter/super3cat

facebook/super3

instagram/super3

youtube/super3

 

Anar al contingut