Barcelona

CiU enceta una nova manera de fer política apel·lant a la il·lusió de començar de nou

La família de Convergència i Unió se n'ha anat aquest dissabte al cinema. No hi han faltat les crispetes, però el que han visionat un cop ben asseguts a les seves butaques no ha estat cap de les estrenes que actualment hi ha en cartellera sinó la presentació de la nova imatge corporativa que la federació ha preparat de cara a les eleccions. Un logotip més modern, anuncis amb lemes parlant d'il·lusió i de futur i bandes sonores enganxifoses i fins i tot una xarxa d'activistes socials tot pensant ja en una data, encara desconeguda però que segurament caurà cap a la tardor, en la qual CiU espera recuperar el govern de la Generalitat.

Actualitzat
Convergència i Unió estrena una nova manera de fer política amb el lema "Començar il·lusiona". Els adversaris no hi tenen cabuda, com passava el 2006 amb aquell polèmic DVD, el "Confidencial.cat", que carregava contra el tripartit, i són substituïts per molta llum, imatges i propostes en positiu. Tan positius com el nou logotip de la federació, que abandona el seu estil seriós per un posat somrient tocat amb una senyera que recorda aquelles icones "acid" dels 80.

Dos anuncis són el pal de paller de la campanya. En un es veu un home i una dona que comencen una història d'amor. En l'altre, un seguit d'imatges molt ràpides amb el logotiop caracteritzat de diferents persones, símbols i objectes. També estrenen banda sonora: una versió de la cançó "Put your records on".

Davíd Madí, secretari de comunicació i estratègia de Convergència Democràtica, ha contraposat el nou estil de CiU al del PSC, que aquest divendres va presentar un vídeo que il·lustrava els problemes actuals del país i reivindicava un líder seriós com José Montilla per superar els "temps difícils". CiU, diu Madí, vol parlar d'esperança.

A la xarxa estrenen, com avançava aquest matí en primícia el 3cat24.cat, el portal Cativistes, que Artur Mas definia en l'acte de presentació com una eina interactiva que neix per convertir-se en el punt de trobada de totes les sensibilitats catalanistes del país. Mas ha reivindicat la interactivitat del portal i ha demanat a tothom qui vulgui que els facin arribar les seves idees per poder sumar i que "ens puguem ajudar tots plegats". En l'espot del nou portal, molt més èpic que els altres, totes les sensibilitats catalanistes es preparen per a una lluita enarborant senyeres i estelades; l'anunci acaba en una abraçada.

Convergència i Unió nega que estigui en precampanya i ho presenta com una campanya puntual, que ha costat 90.000 euros, i que serveix per escalfar motors per a la llarga precampanya i campanya que precediran les eleccions de la tardor.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut