Barcelona

El pla de la xarxa de Rodalies Renfe desdoblarà les línies de Vic i de Blanes

Ja se saben els detalls del Pla de Rodalies per Barcelona fins al 2015. Els ha donat aquest dimecres el secretari d'Estat de Planificació i Relacions Institucionals del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, que ha parlat d'un canvi en l'esquema de la xarxa. Aquest canvi comportarà una línia per la costa, entre Vilanova i Mataró, i una altra per l'interior, entre Granollers i Vilafranca, i també inclourà un desdoblament de les línies de Vic i de Blanes. Són alguns dels projectes que veuran part dels 4.000 milions d'euros que va anunciar la setmana passada el govern espanyol per millorar Rodalies.

Actualitzat
Aquest dimecres hem sabut en què s'invertiran els 4.000 milions d'euros anunciats per Foment per millorar Rodalies de Barcelona. Una part serà per duplicar 80 quilòmetres que actualment són de via única: el tram entre Montcada Bifurcació i Vic i el tram entre Arenys de Mar i Blanes.

Per aquesta línia hi ha estacions, com la dels Hostalets de Balenyà, per la qual ara passen dos trens cada hora, un en cada sentit. Amb el desdoblament de la via les freqüències poden augmentar i fer menys llargues les esperes. Els usuaris hi troben a faltar una marquesina on refugiar-se de la pluja quan l'estació està tancada, unes millores que podrien arribar amb aquest pla de rodalies.

És una de les millores més esperades del pla, però n'hi ha d'altres. Es preveu construir 25 nous quilòmetres de la xarxa en dues noves línies: la de Cornellà-Castelldefels, i també la del nou accés des del Prat de Llobregat i fins l'aeroport, a més d'un túnel a Montcada.

La inversió també servirà per fer 9 estacions noves i 11 intercanviadors per connectar amb altres transports públics, i reformar les que ja hi ha. També per modernitzar el sistema de senyalització, algunes parts de la catenària i les andanes, que s'allargaran per permetre l'entrada de trens amb més capacitat de passatgers.

Per facilitar l'ús del tren, es faran també unes 7.000 places d'aparcaments dissuasoris repartits en diferents estacions. Tot això fa un total de 4.000 milions d'euros, per executar abans del 2015.
DOCUMENTS RELACIONATS
Anar al contingut