Barcelona

Arriba a París el primer tren d'alta velocitat que uneix Barcelona amb la capital francesa

Puntual, tot i que amb 15 anys de retard, ha sortit el primer tren d'alta velocitat que uneix la capital catalana amb la francesa. El trajecte havia de durar 6 hores i 25 minuts. Però ha arribat a la capital francesa amb 10 minuts de retard. La causa, uns animals que s'han trobat a la via. El que feina el trajecte invers, de París a Barcelona, ha arribat sense incidents.

RedaccióActualitzat

El primer tren d'alta velocitat que uneix Barcelona amb París en 6 hores i 25 minuts ha sortit puntual de l'estació de Sants. Ha arribat, però, amb 10 minuts de retard. Uns animals que s'han creuat a la via han endarrerit uns minuts l'arribada a la capital francesa, a les 4 de la tarda.

No ha patit cap incident el tren que feia el trajecte invers, de París a Barcelona, que ha arribat a l'estació de Sants a l'hora prevista.

A partir d'ara, Barcelona i París tindran connexions directes d'alta velocitat amb dos trens diaris per sentit. Durant el 2014, el servei s'anirà ampliant en freqüències i destinacions. Renfe i l'SNCF, a través de les denominacions comercials AVE i TGV, operaran coordinadament aquest servei.

Els bitllets per utilitzar aquest servei estan a la venda des del 28 de novembre i costen entre 59 i 170 euros, segons els descomptes aplicables. Serà un trajecte directe des de l'estació de Barcelona-Sants fins a París-Gare de Lyon, amb parades a Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Montpeller, Nimes i Valence.

El trajecte Barcelona-Tolosa, que també tindrà una parada a Carcassona, es farà en tres hores i els bitllets tindran un preu a partir de 39 euros. El viatge entre Barcelona i Lió es podrà fer en menys de cinc hores i a un preu a partir de 49 euros. Aquests serveis també faran parada a les estacions intermèdies.

Amb 15 anys de retard

Amb la connexió ferroviària directa entre Barcelona i París s'estrena la primera línia directa d'alta velocitat per a viatgers entre els dos estats, i ho fa amb 15 anys de retard, després que l'aleshores president Jordi Pujol, a principis dels anys 90,va avançar que Catalunya i França quedarien unides pel TGV "entre el 1997 i el 1998".

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut