Sant Joan Despí

Fraile: "La Grossa és la nostra Marató per ajudar els desafavorits"

El secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miquel Àngel Fraile, ha explicat els detalls de la Grossa de Cap d'Any, que es farà a Catalunya per primer cop el dia 31 de desembre, en una entrevista al canal 3/24.

RedaccióActualitzat
El secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miquel Àngel Fraile, ha explicat els detalls de la Grossa de Cap d'Any, que es farà per primer cop el dia 31 de desembre. En una entrevista al canal 3/24, Fraile ha explicat de qui és la idea de fer una rifa catalana, quin volum es vol vendre, com es repartiran els números, on es podran adquirir i un primer esbós sobre la cerimònia del sorteig. El representant de la Confederació de Comerç ha defensat la iniciativa assegurant que "tothom hi guanya".

D'on surt la idea de la Grossa catalana? Dels comerciants o de la Generalitat?

Surt d'una conversa informal entre la Confederació de Comerç catalana (jo personalment) amb el director del Consorci Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat parlant d'iniciatives que tinguessin una resposta de caràcter social i que aportessin clients i consumidors al sector del comerç.

A partir d'aquí vam dir: Per què no fem una loteria catalana? Per què els diners han d'anar a Madrid i no ens els quedem nosaltres? I fa 1 any van començar a treballar per veure si seria viable o no.

Com seran els premis?

Es distribuiran 100.000 números en sèries de 30. És a dir, que per cada número que es posarà al bombo hi haurà 30 repeticions, a 5 euros cadascuna. Per tant, algú, gastant-se 150 euros, podria quedar-se amb tot un número complet.

Intentarem vendre 15 milions d'euros. Aleshores, el primer premi serà de 100.000 euros per 5 euros.

No és poc volum?

El volum és el que és, i si funciona anirà creixent a través d'altres sortejos. La proporció és la mateixa que la loteria nacional de Madrid.

És una loteria oberta, però es fa a Catalunya. En aquests moments no està pensat que es pugui comprar des d'Andalusia ni tampoc que es vengui a grans superfícies o via internet.

On es vendrà?

Logísticament, la distribució es farà a partir del 15 setembre a través de les associacions de comerciants que s'hi han adherit. La Confederació de Comerç de Catalunya és una de les que ho lidera, però n'hi ha d'altres i més que se n'hi aniran afegint. Per tant, calculem que hi haurà uns 25.000 punts de venda, al marge dels 2.200 que ja té la loteria de Catalunya.

Se'n podran reservar números?

No, la idea és que la gent es desplaci als petits comerços o als punts de venda de loteria per adquirir els bitllets. I ni es podrà reservar cap número, així que si algú vol el 1714, per exemple, haurà d'anar-lo a buscar on toqui, on hagi anat a parar per la distribució.

Com i on es farà el sorteig? Hi haurà posada en escena?

Els detalls no els sabem, encara. Però sí que sabem que la Generalitat ha fet un concurs sobre el pla de comunicació de la Grossa i que la idea és que el 31 de desembre al matí farem un sorteig, on esperem que almenys els mitjans de comunicació de la Corporació hi siguin presents...

No serà un sorteig informàtic?

Serà visible, i de seguida sabrem on s'han venut els números, on han caigut els premis i què ha passat amb el sorteig.

Per què 5 euros per bitllet?

Vam pensar que calia introduir-se prudentment, però també d'una manera avantatjosa. 5 euros, que és com una participació del dècim de la loteria nacional, no és una despesa important.

Qui hi guanya?

Amb aquesta loteria tothom hi guanya. Hi guanyen els ciutadans de Catalunya perquè els premis es quedaran aquí, hi guanya el sector social, que es quedarà amb el que es recapti. I en aquest sentit hem pensat especialment de dedicar-ho als infants.

I vosaltres, què hi guanyeu?

Nosaltres fem una crida a la solidaritat, aquest és un element que els petits comerciants vam posar sobre la taula. El petit comerç és ciutat, vivim els problemes dels nostres conciutadans, dels nostres amics i clients. I fem molts actes solidaris al llarg de l'any, recollida d'aliments, ajuda en perill d'exclusió, casals, etc, i aquí també veiem una oportunitat per ajudar la gent que té dificultats ara mateix i alhora per dir a la gent que venir a comprar al petit comerç també aporta beneficis de caire social, i això beneficia a tothom.

És una bona operació de màrqueting. Un bon esquer perquè els clients entrin a les botigues.

Sembla que són les grans companyies de l'Ibex-35 les que financen una fundació que ajuda amb beques, però el 80% de la responsabilitat social corporativa és de les petites empreses i iniciatives locals.

Si em permet ser una mica agosarat, la Grossa és la nostra Marató per ajudar els desafavorits.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut