Una autopista espanyola.
Imatge d'arxiu d'una autopista
Madrid

El Ministeri de Foment podria nacionalitzar una desena d'autopistes que corren el risc de fer fallida

El Ministeri de Foment anunciarà d'aquí a sis mesos les mesures que posarà en marxa per tal de reequilibrar les concessions d'autopistes de peatge que corren el risc de fer fallida. Entre aquestes mesures, podria haver-hi fusions entre autopistes, l'ampliació de temps de concessió o de l'assignació de crèdits participatius, segons ha explicat la ministra, Ana Pastor, que ha dit que aquests canvis suposaran un nou "model concessional". Si tot això falla, el govern espanyol podria arribar a nacionalitzar un total de nou autopistes que estan en situació crítica.

RedaccióActualitzat
Aquestes vies han tingut, en alguns casos, uns ingressos un 40% inferiors al que es preveia. En d'altres, el sobrecost per les expropiacions que es van haver de fer a l'hora de construir-les ha arribat a ser d'un 200%. El rescat de les autopistes es faria a través de la Societat Estatal d'Infraestructures Terrestres (Seittsa), un ens públic dependent de Foment que fins ara contracta determinades obres de carreteres i ferrocarrils.

Ara per ara, les nou autopistes que es troben en risc de declarar-se en concurs de creditors per la situació econòmica en què es troben són les radials de Madrid (A-1, A-2, A-3, A-4 i A-5), la que uneix la capital amb l'aeroport de Barajas, la Madrid-Toledo i la Cartagena-Vera. Entre les concessionàries d'aquestes vies hi ha Acciona, Abertis, Globalvia (FCC i Bankia), Ferrovial, Sacyr i OHL.

El portaveu socialista de Foment al Congrés dels Diputats, Rafael Simancas, ha considerat una "barbaritat" la idea que l'executiu dediqui "diner públic a la nacionalització de pèrdues en les grans constructores".
Anar al contingut