Barcelona

Neix la "T-11", una nova iniciativa contra l'encariment del transport públic

Neix una iniciativa contra l'encariment dels transports públics. Concretament, per fer front a l'increment de la targeta T-10, la més utilitzada. La Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) ha proposat a través del seu blog que els usuaris que esgotin la seva T-10 la donin a un altre usuari perquè aquest pugui aprofitar-la per fer un darrer trajecte. Així s'aprofitaria el temps en què la targeta permet fer un transbordament per fer un nou viatge. Seria l'onzè, i d'aquí el nom de la iniciativa, "T-11". Perquè la idea funcioni cal que el nou usuari faci el nou trajecte durant l'hora i quart en què encara està vigent i no pot repetir la línia de l'usuari anterior. Així s'estalviarà el cost del viatge.

RedaccióActualitzat
Els usuaris de transport públic han llançat una nova proposta contra la pujada de preu de les tarifes que alhora funciona com a protesta. La FAVB, que ha llançat la idea de la T-11 a través d'un blog, considera que la iniciativa per cedir la T-10 quan s'ha fet el darrer trajecte perquè un altre usuari pugui fer un onzè trajecte vol denunciar el que considera
"una pujada abusiva del preu del transport públic per damunt del cost de vida en un moment de crisi". Així ho ha explicat Joan Maria Soler, vocal de la junta de la federació.

"Nosaltres hem llançat la idea, però aquesta és una iniciativa que funciona sola. Cada persona pot fer-ho com vulgui", ha afegit.

Com funciona?

Segons el que proposen, la "T-11" es lliuraria directament a un altre usuari o es col·locaria en llocs visibles de línies de transport diferents de la que ja s'hagi agafat, perquè els usuaris puguin localitzar-la i utilitzar durant l'hora i quart de transbord que permet el títol integrat.

El sistema integrat de transport permet utilitzar durant una hora i quart fins a quatre mitjans de transport diferents amb un sol bitllet o viatge de la targeta.

I amb coneguts la T-20

A més de la T-11, la FAVB també promou la iniciativa T-20, que consisteix en un intercanvi de targetes entre usuaris que coincideixen regularment en el moment en què un abandona el transport públic i un altre es dirigeix a agafar-lo.

El que surt lliuraria al que arriba el seu bitllet acabat de marcar perquè pogués aprofitar l'hora i quart de transbord, mentre que el que arriba li lliuraria la seva T-10 perquè l'endemà es pogués repetir la mateixa situació. Amb aquesta mesura s'estalviaria un 50% del cost actual del bitllet.

Segons el vocal de la FAVB, la iniciativa ha tingut una "acollida extraordinària" amb 32.000 visites a la pàgina web que recull la proposta des de la seva posada en marxa diumenge passat 22.

El precedent

A l'inici de l'any ja va aparèixer una pàgina web que oferia targetes T-10 a meitat de preu gràcies a una iniciativa que proposava el patrocini de les targetes, per la qual cosa una empresa pagava la meitat del preu a canvi de publicitar-se.

No obstant, després d'una reunió dels responsables de la iniciativa amb TMB, la web va deixar d'estar en funcionament i des d'aleshores els responsables asseguren que estan treballant per tornar a estar en funcionament aviat.

Anar al contingut