Barcelona

Últims preparatius pel tall de l'estació de Sants d'aquest agost

El director general de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, ha informat sobre el transport alternatiu que s'ha dissenyat a causa del tall a l'estació de Sants, que inclourà "fórmules de comunicació senzilles però potents". D'aquesta manera, a través d'equips d'atenció al client s'informarà els viatgers d'aquestes noves rutes de comunicació.

Actualitzat
El Pla Alternatiu de Transport (PAT) és una mesura que es posarà en marxa per minimitzar els trastorns als viatgers pels talls de circulació de trens per obres entre l'Hospitalet i Bellvitge entre el 4 d'agost i el 27 del mateix mes.

Les línies afectades -l'R4, R13, R14, R15 i R16- que entrin cap a Barcelona des de Sant Vicenç per Vilafranca del Penedès no podran arribar a Sants i hauran de baixar a l'Hospitalet de Llobregat per fer un canvi a l'L1 de metro

Pel que fa a l'R2 Sud i R2 Nord, tampoc no arribaran a Sants i s'aturaran a Bellvitge, on els usuaris accediran als Ferrocarrils de la Generalitat per reorientar-se a l'estació de Sants.

Les obres de cobertura de les vies de Sants també afectaran el servei de trens que connecta amb la terminal T2 de l'aeroport, que tampoc no funcionarà. Com a alternativa, es posaran en marxa un servei d'autobusos llançadora cada quinze minuts que comunicaran l'estació de Sants amb l'aeroport. El servei pararia a les dues terminals, on els usuaris també podrien pujar per fer el recorregut a la inversa.

El director general de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, ha declarat que aquest és "el tall ferroviari més important que s'ha fet a Catalunya" per la seva envergadura. També ha assegurat que el pla s'acompanyarà d'un dispositiu d'informació per a viatgers amb 312 informadors, 102 punts d'informació, tríptics i senyalització amb pintades que indicaran el trajecte alternatiu.

Les obres en aquest tram d'accés a Sants ja van començar fa anys amb el soterrament de les dues vies d'alta velocitat i la cobertura de l'L1 de metro al Mercat Nou. Segons el director d'infraestructures de l'Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, el cost de cobrir les vies serà de 143 milions, dels quals gairebé 100 són aportats per l'Ajuntament, exepte el soterrament de les vies de l'AVE. Valdés ha esmentat que aquesta "operació és com la de la Sagrera però en petit" i assegura que suposarà una gran transformació de la zona i millorarà la mobilitat dels veïns.
Anar al contingut