Barcelona

Piaggio es nega a desprendre's de Derbi però manté ferma la decisió de tancar la planta de Martorelles

La Generalitat ha proposat a Piaggio fer de mediadora per tal que industrials catalans puguin comprar la marca Derbi i no marxi de Catalunya. La resposta és "no". La italiana es nega, ara per ara, a desprendre's de la històrica marca. Ho ha confirmat a TV3 en una entrevista el director general d'Indústria, Joan Sureda. A parer seu, els possibles tancaments de Derbi i Yamaha suposarien un cop dur per a la indústria de la moto a Catalunya; però el sector ja està traçant l'estratègia per refer-se, continuar exportant i convertir-se en un referent del vehicle elèctric.

Actualitzat
Piaggio ni fa ni deixa fer. D'una banda, anuncia el tancament de la planta de Derbi a Martorelles. I de l'altra, es nega a desprendre's de la històrica marca catalana. Segons ha explicat el director general d'Indústria de la Generalitat, Joan Sureda, el govern català es va reunir amb la marca italiana per fer de mitjancera en la compra de Derbi. Sureda ha confirmat que Piaggio no es vol desprendre, ara per ara, de la firma catalana.

El director general d'Indústria explica la decisió de la companyia perquè "Derbi és un actiu que encara té valor".

El futur de la planta de Martorelles, per tant, segueix en l'aire. Piaggio va anunciar a principis de març que traslladava la producció de Derbi a Itàlia, però encara no ho ha fet efectiu. Tant l'Ajuntament com els sindicats i el govern català intenten trobar alternatives a una decisió que deixaria més de 200 persones al carrer.

El sector dels components, tocat

Les fàbriques catalanes de components per a motos afronten ara un dels moments més difícils. Els trasllats de producció de Yamaha i Derbi els faran perdre els dos grans clients que els quedaven a prop, després que Honda va tancar. Ara es fixen augmentar la tecnificació del producte i continuar exportant, a l'espera que el desenvolupament de la motocicleta elèctrica faci tornar la indústria de les dues rodes a Catalunya.

En el camp de l'electrònica és on hi ha més camí per córrer. El producte que es desenvolupa aquí té més qualitat i els fabricants s'estimen més pagar una mica més i que sigui fiable, que no comprar-lo més barat a la Xina. La recepta és invertir en recerca, desenvolupament i investigació.

Els fabricants de components saben que l'època daurada de les grans tirades de motos ja no tornarà mai més. Però no s'estan de reivindicar el paper important, històric, de la moto fabricada a Catalunya, per a la qual no veuen un futur tan negre.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut