Barcelona

Almenys 18 ferits en xocar dos trens en un túnel entre les estacions d'Arc de Triomf i el Clot

Divuit persones han resultat ferides en topar dos trens en un túnel de Barcelona, a 200 metres de l'estació el Clot. L'accident ha passat al voltant de les 10.00 h, quan el tren de la línia R1 circulava en direcció a Mataró amb una setantena de passatgers i ha xocat amb un tren hotel que anava buit al túnel que uneix les estacions d'Arc de Triomf i Clot. Com a conseqüència del xoc, els dos trens han descarrilat. Tots els passatgers, que han estat evacuats per la mateixa via, han sortit del tren pel seu propi peu. Als ferits els han atès a l'estació els equips d'emergència. Tots presenten ferides lleus, però a setze els han traslladat a centres hospitalaris del voltant per contusions i crisis d'ansietat. Protecció Civil ha activat el Pla Ferrocat.

Actualitzat
Efectes en el trànsit ferroviari

Tot plegat afecta la circulació ferroviària. El tren Talgo l'han pogut retirar passades les 13 hores. Dos vagons de l'altre tren han descarrilat. La seva retirada està sent més complexa i això ha retardat la normalització del servei. Per aquest motiu, els trens de la línia R1 nord de Renfe Rodalies, la del Maresme, eren desviats pel Passeig de Gràcia i no paren a Plaça de Catalunya ni tampoc a Arc de Triomf.

Per reduir l'afectació al servei, la freqüència de la R1 s'ha reduït a tres combois per hora i sentit. A més, els trens de la R2 Granollers Centre-Castelldefels no presten servei.

Quart accident aquest any

Els tècnics de Renfe comencen a fer la primera avaluació per determinar-ne les causes. El govern català, per la seva part, ha lamentat aquest nou accident greu de Rodalies, el quart d'aquest any. L'executiu decidirà quines accions emprèn quan sàpiga exactament si la responsabilitat és de l'operadora del servei, és a dir, Renfe, o de l'estat de la xarxa.

En aquest sentit, el director general de transports i mobilitat, Ricard Font, ha dit literalment que tots sabem quin és l'estat de la xarxa i ha recordat que arran dels últims accidents s'ha encarregat a Adif, l'ens que la gestiona, una auditoria per saber quins són els punts negres.

Font ha indicat que si l'estat de la xarxa és dolent, un canvi de l'operador de servei actual, que és Renfe, no resoldrà res i ha assenyalat el Ministeri de Foment, que és propietàri tant d'Adif com de Renfe, com a responsable d'aquesta situació.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut