Manual d'ús

2.1.4.4. La realitat explicada als infants i joves

Promovem entre els infants i els joves l’hàbit d’informar-se i l’interès per conèixer el món on viuen. Incidim especialment en el que els és pròxim i procurem vincular els continguts a la realitat del país.

Estimulem la interpretació crítica de la informació que oferim els mitjans.

En la informació dirigida als menors ens guiem pels nostres criteris d’interès informatiu. Això vol dir que les notícies seleccionades poden ser les mateixes que les d’un informatiu destinat a tots els públics o bé poden anar especialment adreçades als més joves.

Expliquem la realitat de manera comprensible i adequada a cada franja d’edat. No donem res per sabut, fem servir un llenguatge planer, pròxim al llenguatge del públic, però sense caure en incorreccions o en simplificacions excessives.

Donem presència a persones de totes les procedències i cultures perquè facin de testimonis i aportin la seva opinió, i no només com a protagonistes de la informació per raó del seu origen.

Limitem la difusió de material informatiu que contingui escenes de violència o cruesa que puguin alterar l’equilibri emocional dels infants i joves a qui es dirigeix.

Quan dins de l’horari protegit difonem continguts d’actualitat adreçats a un públic general, tenim present que entre l’audiència hi pot haver menors. Si cal, advertim prèviament que s’hi inclou material que pot ser inadequat.

Davant l’impacte que la publicitat té sobre els menors, evitem sobredimensionar la informació sobre productes comercials.

Evitem que les informacions donin una visió unívoca dels joves i els associïn de manera reiterada a plantejaments i comportaments negatius. Quan en parlem, busquem fonts informatives entre els mateixos joves i contextualitzem la informació.

TEMES:
Servei públicRigorQualitatMenorsMaterial informatiuIntegritatEstereotipsEducació
Anar al contingut