Barça

Sandro Rosell defensa la "necessitat urgent" de l'acord de patrocini amb la Fundació Qatar

El Barça i la Fundació Qatar van escenificar aquest dilluns l'acord de patrocini pel qual el club blaugrana ingressarà uns 165 milions d'euros durant els pròxims cinc anys. El president del Barça, Sandro Rosell, va defensar la decisió presa per "la necessitat urgent" de trobar noves vies d'ingressos per fer front al deute que arrossega el club. Rosell va destacar el "caràcter solidari" de la Fundació Qatar i va explicar que encara no hi ha una solució definitiva per "compaginar la presència" d'Unicef i la fundació a l'espai físic de la samarreta del Barça.

Actualitzat
El president del Barcelona, Sandro Rosell, va insistir que el contracte de patrocini de la samarreta assolit amb la Fundació Qatar, per un total de 165 milions a pagar en sis temporades, està motivat per la delicada situació econòmica de l'entitat. L'acord s'ha signat amb la Qatar Sports Investment, que promou "l'esport i el "fair play", i treballa per al futur dels nens", segons Rosell, tot i que aquesta empresa ha cedit els seus drets a la Fundació Qatar, el logotip de la qual és el que lluirà el Barça a la seva samarreta.

Un Barça "una mica més fort"

"Aquest acord és una necessitat de club. Hem trobat la part financera del club pitjor del que imaginàvem. Creiem que la millor manera era buscar companys de viatge i aconseguir que la samarreta tingués aquest caire solidari", va dir Rosell durant la presentació de l'acord. Un acord que compta amb el vistiplau d'Unicef, el logotip del qual apareix a la samarreta de l'equip blaugrana des del 2006.

A més, es manté l'aportació econòmica del Barça (1,5 milions d'euros anuals) a l'organisme dependent de l'ONU. "Els socis han d'entendre que el Barça, amb aquest acord, és una mica més fort", va dir Rosell, que va informar que la injecció econòmica aconseguida no s'invertirà en el projecte esportiu, sinó que "servirà per tapar el deute" del club, xifrada en uns 430 milions d'euros. El dirigent blaugrana va dir que no quedaven gaires alternatives per salvar l'economia del club. "Hi ha quatre maneres de quadrar els comptes: apujar les quotes dels socis, seguir venent patrimoni, reduir despeses amb les seccions i vendre màrqueting. Hem optat per la quarta", va dir. Rosell, com a soci del Barça, va dir que no li havia dolgut convertir-se en el primer president que aprovés que la samarreta del Barça tingui un patrocinador, i va aclarir que en cap cas no es tracta d'una marca comercial.

"No hi ha comparació possible amb l'Uzbekistan"

Sandro Rosell va informar que a finals del mes de juliol passat va vendre la seva empresa, Bonus Sports Marqueting (BSM), dedicada a la mercadotècnia esportiva, a una multinacional saudita, tal com va prometre durant la campanya electoral. El comprador és la multinacional saudita DAG. Preguntat sobre si la seva relació professional amb el govern de Qatar ha estat determinant en la consecució del contracte amb la Fundació Qatar, Rosell va explicar que BSM va aconseguir un contracte mitjançant concurs públic per gestionar Aspire, un centre d'entrenaments establert al país àrab. "Vam estar treballant quatre anys i al final es van establir vincles d'amistat amb diferents institucions de Qatar", va comentar. Rosell va dir que no entén la relació que s'ha volgut establir entre aquest contracte i l'anterior que tenia el Barça amb l'Uzbekistan. "No hi té res a veure. Comparar Qatar amb l'Uzbekistan és com comparar un ou i una castanya", va indicar.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut