Els membres de la junta es fan una foto abans de començar la reunió
Els membres de la junta es fan una foto abans de començar la reunió
BARÇA

Acaba la junta decisiva per a l'economia del Barça

La junta del Barça es reuneix a la Jonquera per decidir quins acords econòmics tanca

Xavi LemusActualitzat

L'àrea econòmica del club té fins al 30 de juny per posar en marxa alguna fórmula que permeti equilibrar els números de l'entitat, que ara serien de 100 milions de pèrdues

Per aquest motiu, la reunió de la junta directiva d'aquest dimarts es preveu decisiva per començar a activar les anomenades "palanques econòmiques" o acords econòmics que suposaran principalment una font d'ingressos.

Tres grans contractes que haurien de permetre capgirar la delicada situació econòmica del Barça i, de retruc, evitar la venda d'algun jugador important, com seria el cas de Frenkie de Jong. Tot i que a l'actual pressupost no s'hi preveu cap traspàs per quadrar els números fins al 30 de juny. 

Els acords que s'aprovin a la junta hauran de passar per una Assemblea de Compromissaris i es preveu fer-ne una de telemàtica el cap de setmana del 18 al 19 de juny.

CVC, el més avançat

El més avançat és el de CVC, l'empresa que va proposar la Lliga de Futbol Professional per gestionar el 10% dels drets audiovisuals. Actualment estan d'acord en una bona part dels punts del contracte i faltaria tancar-ne alguns serrells. En principi, amb aquest acord el club espera ingressar entorn de 300 milions d'euros i que la durada sigui de 25 anys, i no pas dels 50 proposats inicialment. A més a més, ara computaria com a ingrés i no pas com a deute; per tant, ajudaria a guanyar terreny pel que fa a la massa salarial.

La gestió del marxandatge

L'altre gran contracte pendent és el que afecta BLM (Barça Licensing and Merchandising), la venda de marxandatge i samarretes. Aquí hi tenen ben encaminades les negociacions per vendre el 49% de la participació a l'empresa nord-americana Fanatics i Investindustrial per una quantitat superior als 200 milions d'euros. Uns partners amb molta experiència en la venda de productes de les principals lligues d'esports professionals als Estats Units. En aquest cas, el club es reserva la possibilitat de recuperar en un futur aquesta participació.

El Barça vendrà una part de BLM (Barça Licensing Merchandising)
Botiga del FC Barcelona (FC Barcelona )

Barça Studios, una venda indispensable

Per últim, la tercera operació afecta Barça Studios, una acció que ja ha rebut l'aprovació dels socis en assemblea. En aquest cas, també es preveuen uns ingressos d'entorn dels 300 milions d'euros pel 49% de les accions.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut