Bicicletes rudimentàries travessant paisatges destruïts per la Primera Guerra Mundial (@davidguenel)
Bicicletes rudimentàries travessant paisatges destruïts per la Primera Guerra Mundial (@davidguenel)
Ciclisme

Les nostàlgiques imatges del Tour de França 1919, el primer després de la guerra

L'impacte de la Primera Guerra Mundial va ser molt present en aquesta primera edició de la volta ciclista que es va disputar després del conflicte bèl·lic

Redacció Esport3Actualitzat

El Tour de França, la volta per etapes més prestigiosa del calendari ciclista, va celebrar la seva edició centenària l'any 2013, malgrat que la primera vegada que es va córrer va ser el 1903. Aquest decalatge s'explica perquè la "grande boucle" va haver de deixar de disputar-se per les dues grans guerres del segle XX. La Primera Guerra Mundial va obligar a suspendre-la 4 anys, entre el 1915 i 1918, i la Segona Guerra Mundial va suposar una interrupció forçada de 7 anys, de 1940 a 1946.

El 1919, per tant, es va reprendre el Tour i d'aquella edició ara n'han sortit imatges inèdites, acolorides amb motiu de l'elaboració del documental "Après la guerre, l'impossible oubli".

Lluny de la tecnologia, monitorització del rendiment i bicicletes ultralleugeres d'última generació que marquen el ciclisme actual, en aquesta edició posterior a la primera gran guerra s'observen bicicletes rudimentàries travessant paisatges destruïts pel conflicte, sidecars fent les funcions de vehicles de control, jutges de carrera amb barret de bombí o carreteres polsegoses sense asfaltar.

Un dels corredors que formaven part del pilot era el belga Firmin Lambot, el primer guanyador del Tour a enfundar-se el mític mallot groc, creat precisament aquell any.

 

ARXIVAT A:
Tour de França
Anar al contingut