Nico Rosberg, guanyador del GP de Bahrain (Reuters)
Nico Rosberg, guanyador del GP de Bahrain (Reuters)
Fórmula 1

Les claus del Gran Premi de Bahrain

Nico Rosberg ha fet un pas important en la classificació del mundial de Fórmula 1 en vèncer al Gran Premi de Bahrain, amb el benefici afegit que Lewis Hamilton només ha pogut ser tercer. Aquí tens l'anàlisi dels aspectes més destacats de la cursa.

Francesc RosésActualitzat

La segona cursa del Mundial ha coincidit amb la primera d'Austràlia amb moltes coses. La primera, el guanyador, que ha tornat a ser Nico Rosberg. El pilot alemany es trova en plena forma. Sense els ajuts electrònics i de senyalització per radio prohibits per la FIA, Rosberg surt més ràpid que el seu company Lewis Hamilton i es capaç de controlar la cursa i adaptar se a les estratègies. Tot i que ocupava el segon lloc en l'engraellat, i per la part bruta de la pista, Nico ha tornat a superar al seu company quan s'ha encès la llum verda. Al llarg de la carrera no ha comés errades de pilotatge i tampoc estratègiques donat que ha reaccionat correctament a tots els canvis de pneumàtics que han dut a terme els seus rivals, i més especialment els de Kimi Raikkonen que, a Shakir, ha estat la principal amenaça.

Lewis Hamilton ha tornat a perdre temps en el moment de la sortida. Ha quedat rere el seu company, i evitant xocar amb ell en el primer viratge ha estat quan l'ha impactat el Williams de Valtteri Bottas que, segons el director de carrera, ha estat el causant del xoc. Hamilton i Mercedes, però, han reaccionat correctament amb l'estratègia i el nivell de pilotatge adequats per permetre al pilot angles pujar al podi, tot i la pèrdua de posicions en les primeres voltes, amb un resultat pitjor que a Austràlia possiblement perquè el seu monoplaça que quedat una mica tocat en el xoc amb el Williams de Bottas.

També s'han repetit els problemes mecànics sobre els Ferrari. Els motors dels monoplaces italians son cada dia més potents, però pel que s'està veient a canvi d'una pèrdua de fiabilitat que, temps enrere, era un dels punts forts de la mecànica dels monoplaces italians, Sebastian Vettel ha quedat eliminat en la mateixa volta de formació i queda com una incògnita que es el que hagués pogut fer el pilot alemany de poder participar en la cursa de manera normal, donat que Kimi Raikkonen, tot i sortir molt malament, ha acabat la carrera molt a prop de Nico Rosberg. Ferrari ja va trencar un motor a Austràlia, el de Kimi Raikkonen, i ara el de Sebastian Vettel. De ben segur que es prendran mesures per evitar aquests problemes.

Curiosament l'equip Ferrari que ha donat millor impressió en alers dues carreres es el de Hass, considerat indirectament com "l'equip B" de l'escuderia. Un cop més amb Romain Grosjean, l'equip nord-americà que debuta en aquest Mundial amb uns monoplaces molt propers als Ferrari de la passada temporada i amb motors italians, ha demostrat disposar d'una elevada qualitat tècnica i a la vegada d'una gran capacitat estratègica com ha estat el fet de saber jugar amb els pneumàtics super tius d'una manera ben diferent de com ho han fet els demés equips. Grosjean ha acabat cinquè i a Melbourne ja havia estat sisè. Un començament realment prometedor i en certa manera inesperat.

Bona carrera també del debutant Steffel Vandoorne amb el monoplaça que la FIA no ha deixat pilotar a Fernando Alonso. Jenson Button s'ha hagut de retirar per un problema mecànic, però Vandoorne, amb un pilotatge de gran qualitat, no ha tingut problemes mecànics i ha disposat d'un monoplaça que ha estat molt competitiu en relació a la carrera d'Austràlia. Feia més de dos anys que no es veia un McLaren tant competitiu. Si Alonso es autoritzar a prendre la sortida en el Gran Premi de Xina, el pilot asturià podria disposar per fi d'un monoplaça més o menys competitiu.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut