Robert Lewandowski i David Alaba a l'últim Barça-Madrid amistós (EFE)
Futbol

LaLiga tindrà EA Sports com a nou patrocinador a partir de la temporada 23-24

El nou patrocinador de la Lliga del 2023 al 2028 té un acord amb el Reial Madrid com a soci preferencial

La Lliga espanyola canvia de patrocini i també de sector patrocinador, i passa dels bancs als videojocs. O dit d'una altra manera, la temporada 2022-23 serà l'última en què la competició es dirà Liga Santander. A partir de la temporada següent, i durant un lustre, agafarà la denominació de Lliga EA Sports. L'organització presidida per Javier Tebas ha signat un suculent acord amb el gegant dels videojocs que pot reportar-li uns 200 milions d'euros.

EA Sports, que durant anys ha sigut el creador del joc de futbol més venut, el que porta el segell de la FIFA, està preparant un joc deslligat de l'organisme futbolístic mundial per poder-se escapar de les restriccions comercials que imposa la Federació. Paral·lelament, EA Sports té firmats acords amb diferents equips. De fet, té un acord com a soci preferencial del Reial Madrid fins al 2025. En canvi, el Barça té firmat un acord de patrocini amb Konami, la competència directa d'EA Sports i creadora del PES (Pro Evolution Soccer). Un contracte que, curiosament, acaba el 2023.

El Barça tenia contracte amb EA Sports fins al 2016 i diferents jugadors blaugranes, com Leo Messi, Andrés Iniesta, David Villa o Ronaldinho, han sigut portada en les diferents edicions del joc. A la portada del FIFA 23, que tancarà la col·laboració i s'expandeix cap al futbol femení, hi apareixeran el davanter del PSG Kylian Mbappé i la jugadora australiana del Chelsea, Sam Kerr.  

Anar al contingut