Fórmula 1

La telemetria del cotxe de Nelsinho Piquet al GP de Singapur confirma que l'accident va ser intencionat

Aquest cap de setmana, el Mundial de Fórmula 1 descansa. Ara bé, el que no té treva és la polèmica al voltant de l'anomenat "cas Singapur". En les últimes hores s'ha fet pública la telemetria del monoplaça de Nelsinho Piquet en aquell primer Gran Premi nocturn, on s'aprecia la voluntarietat del pilot de provocar l'accident. Una prova més que posa contra les cordes l'escuderia Renault, de la qual ja s'han desvinculat Flavio Briatore i Pat Symonds. La FIA es pronunciarà el proper dilluns, abans de la següent cursa, que serà precisament a Singapur.

Actualitzat
La Fórmula 1 és un dels esports que més se serveix de la tecnologia. Ja als anys 80, Williams i McLaren hi van introduir la telemetria, una eina que permet saber a distància, i en temps real, el rendiment del cotxe i del pilot. Per als experts, les dades que aporta la telemetria no enganyen mai. Per això han resultat determinants per acabar de desemmascarar la maniobra antireglamentària de Nelsinho Piquet al Gran Premi de Singapur del 2008.

Un dels paràmetres que mostra la telemetria és el de la velocitat. Segons aquestes dades, que s'han fet públiques en les últimes hores, mentre Fernando Alonso accelerava normalment com la resta de pilots en el tram de circuit on va passar l'accident, Piquet accelerava i desaccelerava de forma incomprensible. Renault ha admès que el director general de l'escuderia, Flavio Briatore, havia ordenat aquesta maniobra perquè Fernando Alonso guanyés la cursa. Briatore ja ha deixat l'equip, com també ho ha fet el director tècnic, Pat Symonds. Per cert, si Briatore és sancionat per la FIA, segons les lleis britàniques, haurà de deixar de ser el propietari de l'equip de futbol Queens Park Rangers.

En espera de les sancions pertinents, el desconcert a Renault és majúscul, i la direcció de la firma no ha pogut confirmar si l'any que ve continuaran a la Fórmula 1.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut