Motor actual de l'F1 (formula1.com)
Motor actual de l'F1 (formula1.com)
Fórmula 1

La FIA presenta les seves propostes per als nous motors de la Fórmula 1, que entrarien en vigor a partir de l'any 2021

Un augment de revolucions i l'eliminació de l'MGU-H, les grans novetats

Actualitzat

La Fórmula 1 ja treballa en com seran els motors dels seus cotxes a partir de l'any 2021. Aquest dimarts s'han reunit a París representants dels equips amb la FIA, el propietari dels drets comercials de la competició i els fabricants interessats a entrar a la categoria per estudiar el nou projecte d'unitats de potència.

La nova proposta seria mantenir l'actual propulsor turbo híbrid 1.6 V&, però augmentant el seu règim de revolucions 3.000 voltes per millorar el seu so. Està en estudi l'eliminació de l'MGU-H, que converteix l'energia tèrmica dels gasos d'escapament en energia elèctrica. L'MGU-K, que aprofita l'energia cinètica de les frenades, serà més potent i els pilots podran manipular-lo durant els Grans Premis.

Per mantenir l'objectiu de reducció de despeses, durant els propers mesos la FIA continuarà treballant en la definició dels elements de les unitats de potència, però el disseny i desenvolupament complet no serà possible fins que es divulgui tota la informació a finals del 2018. Fins llavors, la FIA treballarà amb els equips per establir les restriccions de proves i desenvolupament, entre altres mesures d'estalvi.

Anar al contingut