Fórmula 1

Fernando Alonso redebutarà tres anys després d'anunciar la seva retirada

A partir de la pròxima temporada, l'asturià es posarà al volant d'un Renault, l'escuderia que el va portar a dalt de tot i amb què es va coronar dos cops campió del món. Alonso redebutarà tres anys després d'anunciar la seva retirada.

Redacció Esport3Actualitzat

Fernando Alonso, que el 29 de juliol farà 39 anys, correrà al 2021 amb Renault. El bicampió mundial (2005-06) amb l'escuderia francesa, tornarà a pilotar amb l'equip que el va veure triomfar i convertir-se en el campió mundial més jove de la història. Al 2005 tenia 24 anys.

"Renault vol i té els mitjans per tornar al podi. Renault és la meva família", ha dit Alonso a través d'un comunicat.

 

El pilot asturià, que iniciarà una tercera etapa amb l'equip francès, acumula 32 victòries a la Fòrmula1, 22 primers llocs a l'engraellat de sortida i 97 podis. Fins ara ha corregut 17 temporades a la màxima categoria de les quatre rodes.

Al 2007, Fernando Alonso fitxava per McLaren, d'on va sortir aquell mateix any per la tensa relació amb l'aleshores emergent Lewis Hamilton. Alonso va acusar l'escuderia d'afavorir el seu company d'equip. Després, fitxatge per Ferrari per optar a guanyar el tercer títol mundial, que no va arribar.

Va aconseguir, això sí, tres subcampionats mundials amb l'escuderia italiana. Amb el cotxe vermell va obtenir l'última victòria a l'F-1. Va ser el 2013, al circuit de Barcelona-Catalunya. A partir d'aleshores, la seva estrella es va anar apagant i va començar a buscar altres reptes. Va demostrar la seva capacitat i fortalesa mental i física al volant al triomfar a les 24 Hores de Le Mans. Va ser-ne el vencedor el 2018 i el 2019, a més de proclamar-se campió del món de resistència i guanyar les 24 Hores de Daytona.

Però Fernando Alonso encara tenia corda per a més. L'últim gran repte fins ara va ser participar al Ral.li Dakar. Tot i un espectacular accident, va poder completar tota la prova el 2020, amb l'experimentat Marc Coma de copilot. "Si un dia torno al Dakar --va dir-- serà per guanyar-lo".
 Ara, però, torna a la Fórmula1 amb Renault. L'acord és per al 2021, just 20 anys després del seu debut. Potser el podrien fer soci d'honor de la màxima competició de les 4 rodes, com va fer el seu estimat Reial Madrid. Però el pilot asturià tindrà difícil tornar a ser el número 1. A la Fòrmula-1, de moment, no hi ha VAR.

Anar al contingut