La màniga del primer equip de futbol masculí del Barça ja té espònsor
La màniga del primer equip de futbol masculí del Barça ja té espònsor
barça

El nou patrocinador de la màniga del Barça, Ambilight TV, s'estrenarà contra el Mallorca

El club blaugrana ha signat un acord amb TP Vision, responsable del disseny, fabricació i venda dels productes Philips

Redacció Esport3Actualitzat

A partir de diumenge, en el Barça-Mallorca, els jugadors del primer equip de futbol blaugrana lluiran Ambilight TV a la màniga de la samarreta. Aquest dijous s'ha presentat l'acord amb TP Vision, responsable del disseny, fabricació i venda dels productes Philips, per portar el nom d'aquest sistema de retroil·luminació d'aparells de televisió de la marca neerlandesa.

Cap de les dues parts ha especificat la duració ni les xifres amb què s'ha tancat l'esponsorització, però el cap de setmana passat Mundo Deportivo va avançar que seria per als pròxims 3 anys, els que resten de mandat de Joan Laporta, més 2 d'opcionals. Segons la mateixa informació, hauria estat TP Vision qui s'hauria interessat per aquest espai no explotat.

Si bé la marca ocuparà la màniga de l'equip masculí, la nota del club detalla que el vincle "atorga a TP Vision els drets d'associació amb els primers equips masculí i femení, així com amb els equips d'esports sala del club". A més, els jugadors dels equips masculí i femení podran actuar com a ambaixadors. L'acord ja hauria començat a caminar amb l'enregistrament d'una acció amb el nou espònsor a la gracienca plaça de la Virreina.

La màniga de la samarreta del primer equip de futbol masculí buscava patrocinador, des que el 2021 es va extingir el contracte amb la firma d'electrodomèstics Beko. L'acord amb la marca turca deixava 19 milions per temporada, però també incloïa l'esponsorització de la roba d'entrenament. Ara, les quantitats signades amb TP Vision seguiran una trajectòria ascendent.

Les xifres de l'acord

L'aliança aportarà ingressos suplementaris al pressupost culer de la temporada que ve, en un moment en què LaLiga ha de validar el pla de viabilitat, que té la clau dels fitxatges de l'estiu. Les quantitats que detallava el mateix mitjà parlen d'un escalat d'ingressos, que anirien dels 8 milions el primer any als 14 d'un hipotètic cinquè any. També s'hi inclourien extres per títols.

Amb el fitxatge de TP Vision, que també s'ha reservat un lloc a l'Espai Barça com a proveïdor de "pantalles i solucions de senyalització digital" del nou Camp Nou, el club blaugrana descarta altres opcions que havien estat sobre la taula, com l'aerolínia Turkish Airlines o la plataforma de criptomonedes Nexo.

Fort vincle amb el futbol

Philips fa més d'un segle que està involucrada en el futbol, des que el 1913 un grup d'empleats de la fàbrica d'electrodomèstics van fundar el PSV Eindhoven. Actualment, l'estadi de l'equip, que ha gaudit d'estrelles com Romário o Ronaldo, segueix anomenant-se Philips Stadion. Casualment, serà la seu de la final de la Champions femenina del 3 de juny entre el Barça i el Wolfsburg.

Anar al contingut