El nou format de la F1 per aquesta temporada
Gran Premi de Montmeló (Reuters)
Fórmula 1

El nou format de l'F1 per aquesta temporada

La Fórmula 1 reduirà un dia els grans premis per tal de fer menys llarg el cap de setmana, tant per als equips com per als pilots

Redacció Esport3Actualitzat

Queden dos mesos perquè arranqui a Bahrain el Mundial d'F1 2022. Queden vuit caps de setmana fins que es posin en marxa els monoplaces de nova generació que tanta expectació estan generant. I això que RedBull i Mercedes encara tenen el record recent del Gran Premi d'Abu Dhabi. De fet, la FIA segueix amb la investigació oberta arran dels fets que van passar a les últimes voltes i Lewis Hamilton encara no ha fet cap aparició pública des d'aquell dia, fent-se de pregar sobre la decisió de si es retira o no.

El pròxim mundial arriba farcit de novetats. Va sorprendre la contundent transformació dels cotxes però, un cop acostumats, la decisió que més ha sorprès és la modificació dels caps de setmana. El canvi principal és l'eliminació del dijous com a dia de premsa. Aquesta mesura arriba per fer menys feixuc un cap de setmana de 72 hores trepidants i permetrà als pilots i equips començar a treballar el divendres, podent estalviar-se el dijous de compromisos. Les entrevistes, rodes de premsa i actes d'equip es reubiquen al divendres al matí, de 9.00 a 13.00.

 

Un cop acabats els actes, els pilots ja es podran posar el mono de treball i començar els entrenaments lliures 1 i 2, que es faran durant la tarda del divendres. L'altra modificació és que aquests entrenaments de divendres tornaran a durar 90 minuts. Aquesta rectificació no s'acaba d'entendre, ja que la prova feta durant el mundial 2021, que durava 60 minuts, va tenir un feedback molt positiu per part dels equips. Una hora i mitja es fa molt llarga per posar a punt el monoplaça i es veuran molts minuts d'aquests entrenaments amb la pista buida.

 

Pel que fa als dissabtes i diumenges, segueixen amb el mateix format. Tercers entrenaments dissabte al matí, i al migdia hi haurà la classificació. I finalment, diumenge a la tarda, la cursa. Aquesta propera temporada el calendari comptarà amb 23 cites, el campionat més extens de la història. Doncs els 23 circuits han fet petició a la FIA d'albergar una de les 6 curses Sprint que es disputaran aquest any. Amb tants canvis de normativa i proves provisionals, es pot pensar que el mundial està mutant cada cop més cap al format dels 3 dies de competició, on la Qualy Sprint seria una realitat en tots els circuits. Certament, en les tres cites del 2021 on hi va haver Qualy Sprint, els caps de setmana van ser molt més dinàmics.

 

Els equips ja han començat a desvelar les dates de la presentació dels seus cotxes, i per les xarxes hi ha molts rumors pel que fa als dissenys a què optaran cada escuderia. El cap de setmana del 18 al 20 de maig, Montmeló acollirà el Gran Premi d'Espanya en la sisena cita mundialista. Aquest any tornen al calendari els Grans Premis d'Austràlia, el Canadà, Singapur i el Japó. També s'hi incorporarà el nou circuit urbà de Miami, un recorregut pels afores del Hard Rock Stadium, estadi del Miami Dolphins, equip de l'NFL.

 

Anar al contingut