Motor

El Mundial d'F1 comença tres mesos i mig després del previst per culpa del coronavirus

El Gran Premi d'Àustria obre, aquest cap de setmana, un calendari de la Fórmula 1 amb 8 curses programades
Redacció Esport3 Actualitzat
Sebastian Vettel fent el reconeixement del Red Bull Ring (Reuters))

Els pilots de Fórmula-1 han hagut d'esperar tres mesos i mig per tornar a competir. A mitjans de març es va suspendre la que aleshores era la primera cursa, el Gran Premi d'Austràlia. La pandèmia de la Covid-19 va obligar a refer tot el calendari, que aquest de setmana s'inicia amb el Gran Premi d'Àustria, al circuit de Spielberg. En total es disputaran, de moment, 8 curses en aquest Mundial exprés, absolutament atípic, alterat substancialment per la crisi sanitària. A Àustria es disputaran dos Gran Premis consecutius i a Anglaterra, al circuit de Silverstone, també s'hi faran dues proves. El circuit de Barcelona-Catalunya acollirà el Gran Premi d'Espanya el cap de setmana del 14 al 16 d'agost. Totes les curses de la represa es faran a porta tancada i amb estrictes mesures de seguretat sanitària.

La resta del campionat s'anunciarà més endavant. Els grans premis de Rússia (27 de setembre), els Estats Units (25 d'octubre) Mèxic, el Brasil i Abu Dhabi, tots tres previstos per al novembre, no han estat oficialment ni ajornats ni cancel·lats.

Hamilton busca la 7a corona

L'anglès Lewis Hamilton buscarà el seu 7è títol mundial, amb el qual igualaria el rècord de l'alemany Michael Schumacher. Seria el quart Mundial consecutiu del pilot de Mercedes. Al Gran Premi d'Àustria es veuran per primera vegada els Mercedes pintats de color negre, en solidaritat contra el racisme. Amb Hamilton i els Mercedes com a favorits, falta veure si algun equip pot fer-los pessigolles.

Red Bull amb Max Verstappen i les anunciades millores del motor Honda poden ser la principal amenaça per a l'hegemonia dels Mercedes, i també cal veure com es desenvolupa Sebastian Vettel en el seu últim any amb Ferrari i Carlos Sainz Jr. en el seu comiat amb McLaren abans d'anar a la Scuderia. O si, seguint amb Ferrari, Charles Leclerc continua amb la seva progressió. Són alguns dels molts al·licients d'un Mundial més curt i comprimit que mai, on els errors es poden pagar molt cars.  

Anar al contingut