Marc Márquez en un acte promocional abans del Mundial
Marc Márquez en un acte promocional abans del Mundial (Foto: REUTERS)
MotoGP

El Gran Premi de Portugal, prova de foc per veure les opcions de Marc Márquez

Aquest cap de setmana comença el Mundial de MotoGP, amb Bagnaia defensant el títol i una Ducati que espanta

Xavier GuillénActualitzat

Francesco Pecco Bagnaia és el vigent campió del món, el referent de MotoGP. Fa uns dies va rebentar el rècord del circuit de Portimao i arriba al gran premi inaugural, al mateix escenari, com a favorit. L'italià llueix el número 1 al frontal de la seva totpoderosa Ducati.

Tots contra Bagnaia

El certamen d'aquest any comença sota la influència de la marca italiana, que ha posat vuit motos en pista, repartides entre l'equip oficial i les escuderies satèl·lit. El director tècnic, Luigi Gigi Dall'Igna, ha situat les màquines de Borgo Panigle a dalt de tot. Ducati va ser pionera en el desenvolupament de l'aerodinàmica i disposa d'un motor sobrat de potència.

Ducati mana

Motos amb guanyadors, com Jorge Martín o Enea Bastianini, i amb altres pilots molt competitius. És el cas de Marco Bezzecchi, Luca Marini, Johann Zarco o Àlex Márquez. El de Cervera, ara mateix, té una moto molt millor que la del seu germà, Marc. I en la pretemporada també ha fet millors resultats que el supercampió. L'equip Gresini embolcalla Àlex Márquez amb un tracte familiar i la relació amb la marca és més pròxima que no pas amb les estructures japoneses, on havia competit fins ara a MotoGP.

Un nou Marc Márquez i una vella Honda

I com està Marc Márquez? Podríem dir que en procés, o que progressa adequadament. D'una banda s'espera un nou Márquez; nou perquè s'ha recuperat completament de les lesions i està en plena forma física. I de l'altra, un lluitador com mai.

Surt amb l'objectiu i la il·lusió d'optar al títol amb una Honda que ha de millorar moltíssim per acostar-se a la legió de Ducati i d'Aprilia. Ara mateix, el ritme de cursa que té, segons diu, no li arriba per pujar al podi. De tota manera, el plus que sempre dona el campió de Cervera deixa en una autèntica incògnita fins a quin punt no pot guanyar curses en l'inici del curs, perquè queda clar que les victòries seran factibles amb el pas dels grans premis i la feina d'Honda, dirigida pel nou responsable tècnic Ken Kawauchi, ex-Suzuki.

Els nous fitxatges provinents d'aquesta marca, Joan Mir (company de Marc a l'equip oficial) i Àlex Rins (a l'escuderia LCR), han rodat en els mateixos temps que Márquez en l'últim test de pretemporada: Mir, una mica més ràpid pel que fa a la volta classificatòria i Rins, una mica millor respecte al ritme de cursa.

Aprilia, l'equip A

La marca de Noale ha tret nota en l'aerodinàmica de l'RS-GP 2023. La temporada passada ja es va acostar a les Ducati, fins al punt que la mestra en aquest camp no va dubtar a copiar l'esglaó lateral que Aprilia va introduir. Aquest any, a més, disposen de més experiència i fiabilitat. Aleix Espargaró ho torna a tenir tot de cara en la lluita pel títol. Al seu costat, Viñales busca una nova oportunitat de tornar triomfar, el mateix objectiu que els integrants de l'equip satèl·lit, Miguel Oliveira i Raúl Fernández.

Però al marge de la supremacia de les motos italianes, arriba amb molta esperança la Yamaha de Fabio Quartararo. Amb només dues unitats en pista, la marca dels diapasons creuats sembla que ha trobat el camí. Si més no, ho ha fet Quartararo. Presenten un motor més potent i sembla que una aerodinàmica més actualitzada. El mateix Bagnaia el situa com un dels rivals principals.

KTM i GASGAS

El sud-africà Brad Binder sempre acaba traient el cap. En la pretemporada també ho ha fet. La marca austríaca ha rebut el suport de RedBull F1 per posar-se al dia en aerodinàmica, un ajut de què també gaudiran Pol Espargaró i Augusto Fernádez, dos excampions de Moto2, amb dues de les motos austríaques dins de l'escuderia GASGAS.

El Gran Premi de Catalunya es disputa al setembre

El circuit de Barcelona-Catalunya acollirà el dia 3 de setembre tota la caravana del Mundial. Un campionat que visita països nous, com l'Índia o el Kazakhstan, i acaba a València. Serà molt llarg, amb 21 grans premis i una cursa addicional en cada cita.

 

S'afegeix la cursa Sprint

L'anomenada cursa Sprint es farà cada dissabte, programada a la meitat de voltes que la del diumenge, i atorgarà la meitat dels punts. Així, doncs, els pilots de MotoGP faran un total de 42 curses, una autèntica "motomarató".

En la categoria de Moto2, Albert Arenas, excampió de Moto3, correrà amb l'equip campió de l'any passat.

ARXIVAT A:
Àlex MárquezMarc Màrquez
Anar al contingut