Motor

El Dakar més exigent arrenca aquest dilluns amb el seguiment constant d'Esport3 i Catalunya Ràdio

Esport3 dedicarà un especial diari al ral·li més important del món, que també es podrà seguir puntualment en tots els butlletins informatius dels mitjans públics catalans

Actualitzat

A Asunción ja està tot a punt per a l'arrencada del Dakar 2017. Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio faran un ampli seguiment del ral·li més exigent del món, que aquest any arriba a la 39a edició. Un equip d'enviats especials, amb els periodistes Xavier Guillén i Damià Aguilar al capdavant, informarà puntualment sobre la competició.

Esport3 emetrà diàriament un programa especial conduït per Noel Rodríguez, que comptarà amb l'anàlisi tècnica del pilot Marc Guasch. L'actualitat de la prova també es podrà seguir en tots els butlletins i en els programes esportius de la ràdio pública catalana. I, a internet, en l'especial Dakar 2017, dins d'Esport3.cat.

Abans de començar, aquest Dakar ja ha estat qualificat com "el més dur que mai s'hagi fet a Sud-amèrica", per part del director esportiu, Marc Coma. Començarà dilluns al Paraguai, passarà per Bolívia -amb un dia de descans el 8 de gener a La Paz- i tindrà etapes a 3.500 metres d'altura. El final serà el 14 de gener a Buenos Aires.

Entre les novetats, el Paraguai és el 29è país que acull el ral·li, el cinquè a Sud-amèrica, i serà el punt de partida d'un periple de 9.000 quilòmetres, uns 4.000 dels quals seran cronometrats, i dividits en 12 etapes. La meitat d'aquestes jornades es correran en l'altura.

Dels 316 inscrits d'enguany, 82 són debutants. En la categoria de cotxes hi haurà 75 pilots, entre els quals destaquen l'actual campió, Stéphane Peterhansel (guanyador de 12 edicions), i els seus companys a Peugeot: Nani Roma, Carlos Sainz, Cyril Despres i Sébastien Loeb. Nasser al-Attiyah i Giniel de Villiers, tot dos amb Toyota, i Mikko Hirvonen, amb Mini, també competiran pel títol.

En motos hi haurà 146 participants, entre els quals destaquen les KTM, amb el campió vigent, Toby Price, i Stefan Svitko. Tindran Joan Barreda (Honda) i Pablo Quintanilla (Husqvarna) com a rivals directes. Laia Sanz (KTM) tornarà a ser una de les atraccions de la prova. La multicampiona catalana va ser novena el 2015, i molts experts consideren que encara pot millorar aquesta posició.

En camions competiran 50 pilots. Gerard de Rooy (Iveco) i Ayrat Mardeev (Kamaz), el campió i el subcampió del 2016, tornaran a lluitar pel títol, amb permís de Federico Villagra (Iveco), que va ser tercer l'any passat. En quads i utilitaris totterreny (UTV), que compten amb 37 i 8 competidors, respectivament, no s'albiren candidats clars. La categoria UTV és nova en aquesta edició, i comprèn vehicles de cilindrada inferior a 1.050.

L'altra novetat destacada afecta els sistemes navegació. Tots els vehicles tindran limitacions en el radi d'acció dels instruments de guiatge per dificultar la conducció dels pilots.

L'altura, el quilometratge, les irregularitats del terreny i la navegació, tots són factors que poden donar la raó a Coma quan avisa de la duresa d'aquest Dakar. A més, s'hi han d'afegir les condicions meteorològiques. A banda de la calor i el fred que els participants es trobaran, el cap de setmana ha començat amb pluja a Asunción, i molts vehicles, incloent-hi els d'assistència, han començat a encallar-se en el fang. Els queden gairebé dues setmanes així.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut