Fórmula 1

Arrenca el Mundial de Fórmula 1, amb l'halo com a gran novetat

La gran novetat que depara el Mundial de Fórmula, que s'inaugura aquest cap de setmana al circuit d'Albert Park (Austràlia), i que més controvèrsies està provocant, és sense cap mena de dubte l'halo

Noel RodríguezActualitzat

Després de la revolució aerodinàmica del 2017, amb cotxes i pneumàtics més amples, la gran novetat del 2018 és l'halo, un element de seguretat per protegir el cap dels pilots dels possibles impactes, d'estètica discutible i que, tot i que no ho sembli, no afecta la visió des de dins el cotxe.

 

Sí que es mantindrà una graella de deu equips i vint pilots. Les novetats, dos joves: el rus Serguei Sirotkin, amb Williams, i el monegasc Charles Leclerc, amb Sauber.

 

 

Hamilton, el favorit

A les travesses, Lewis Hamilton parteix novament com a favorit per alçar-se amb el pentacampionat. Mercedes continua un punt per sobre dels seus màxims adversaris, que tornaran a ser principalment Ferrari, amb Sebatian Vettel com a cap de files, i Red Bull, que té una de les parelles amb més talent del Mundial amb Daniel Ricciardo i Max Verstappen.

De la mà del motor Renault, McLaren intentarà agafar una mica d'aire després de tocar fons amb Honda. Fernando Alonso vol passar pàgina als anys més negres de la històrica escuderia de Woking, que l'any passat va ser penúltima del Mundial de Constructors i sovint van treure de polleguera l'asturià. Als testos del circuit van deixar alguns dubtes quant a fiabilitat, però a Melbourne presentaran un monoplaça amb moltes novetats.

 

Tot preparat per a l'inici, després de mig segle, d'un Mundial que passa de vint a vint-i-una cites. França i Alemanya tornen al calendari i cau Malàisia. Fora de l'aspecte esportiu també és un any històric, i en una decisió polèmica, les noies de la graella ja formen part del passat de la Fórmula 1.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut