El Port de Barcelona redueix emissions de CO2 un 20% en 5 anys i rep un premi mundial

Francesc MauriActualitzat

El Port de Barcelona es va proposar fa anys iniciar un ambiciós pla ambiental. Ara, el reconeixement dels primers fruits arriben amb una distinció, l'estrella Lean&Green. Es tracta de la primera estrella d'aquesta mena concedida a una infraestructura portuària al món.

Per què ha rebut l'estrella?

Fins al 2019, mesos abans del Covid-19, el Port de Barcelona se situava en uns nivells d'activitat realment frenètics. Ara, tot i haver canviat les coses, en alguns àmbits continua amb un ritme ben intens.

El Port de Barcelona ocupa una superfície de 830 hectàrees, disposa de 20 km de molls, hi ha 500 empreses i hi treballen 41.200 persones.

 

 

Lògicament, el consum de combustibles, les emissions de CO2 associades i la generació de contaminació en general i sonora són inevitables. És la fotografia de com funciona la nostra societat amb una base clara en la dependència dels hidrocarburs.

Fa temps ens en fèiem ressò, l'octubre del 2016, llavors s'iniciava el pla que ha portat ara a aquesta estrella Lean&Green.

Aquesta reducció es deu sobretot a mesures molt clares i directes.

 

Aquestes quatre mesures, entre alguna altra de menor, han estat determinants a l'hora d'assolir la reducció del 20% en 5 anys.

 

Cap a on va el Port els pròxims anys

Doncs cap a l'electrificació total i, per tant, a la no emissió de fums ni contaminants a les instal·lacions portuàries.

El Port de Barcelona aspira al fet que, d'ara al 2030, l'electricitat sigui el combustible número 1 a les instal·lacions. Hi vol arribar afegint energies renovables al recinte, amb plaques fotovoltaiques i amb aerogeneradors en algunes esculleres. També amb sistemes per alimentar els vaixells mentre fan estada a port.

 

 

Anar al contingut