Enlairament d'un avió a l'aeroport del Prat

L'aviació ha reduït més d'un 50% les emissions per passatger en 30 anys

Néstor GómezActualitzat

Espanya i França firmen un document per reforçar la cooperació per a la recerca i la promoció de combustibles d'aviació sostenibles.

En el marc de la 26a Cimera Franco-espanyola, a mitjans de març es va firmar un document de suport a l'Associació de Línies Aèries (ALA) –que representa el 85% del trànsit aeri a Espanya– que es concreta en la "Declaració d'intencions sobre la cooperació per a la recerca i la promoció de combustibles d'aviació sostenibles".

Aquest document posa en relleu el paper que tenen els combustibles sostenibles per a la consecució dels objectius ambientals establerts en el Pacte Verd Europeu. Javier Gándara, president d'ALA, explica què significa aquesta col·laboració.

"És un pas endavant per als combustibles d'aviació sostenibles i accelera el camí cap a la descarbonització del sector aeri."

Avió a l'aeroport de Barcelona (Xavi Cabo)

Les companyies aèries fa anys que exploren noves tecnologies per reduir l'empremta de carboni de l'aviació, però és imprescindible el suport dels governs per afavorir aquesta transició. En els últims trenta anys, les companyies aèries han reduït més d'un 50% les emissions per passatger transportat gràcies a la renovació de la flota d'avions i a la implantació de tecnologia que permet una millora de la qualitat mediambiental.

Actualment, el sector aeri està explorant maneres de reduir la petjada de carboni amb l'ús d'hidrogen en l'aviació i l'avió elèctric o híbrid, i s'estan desenvolupant mesures econòmiques com el comerç de drets d'emissió i el Pla de Compensació i Reducció de Carboni per a l'Aviació Internacional (CORSIA), que té per objectiu reduir les emissions netes a la meitat el 2050 respecte als nivells del 2005.

ARXIVAT A:
MeteorologiaCrisi climàtica
Anar al contingut