Una reportera de la CNN durant una de les connexions des de Florida
Una reportera de la CNN durant una de les connexions des de Florida

La cobertura de l'huracà Irma porta algunes cadenes a prioritzar l'espectacle

Informar d'un huracà per televisió implica, segurament, exposar en algun moment el periodista per il·lustrar la notícia. Veure'l mullat i despentinat pot ajudar a entendre un huracà, però és cert que hi ha una línia fina i subjectiva entre complementar la informació o passar-se amb espectacle

Xesco ReverterActualitzat

Asseure's davant la televisió diumenge era assistir a un doble espectacle. El de la força de l'huracà Irma escombrant Florida i el de les cadenes de televisió competint per veure qui cobria millor la notícia.

Als Estats Units ja hi ha la tradició de situar els periodistes a l'ull de l'huracà, mai més ben dit, i es poden veure escenes de reporters barallant-se amb la jaqueta que els tapa la cara o desafiant el vent tot i haver advertit, per activa i per passiva abans de l'arribada de l'Irma, que aquest huracà era d'una perillositat extrema. I ara, es jugaven la vida...

Algunes cadenes aprofitaven l'espectacularitat de les connexions en directe per donar-los una nova vida a les xarxes socials i fins i tot recrear-ne l'odissea amb tot luxe de detalls.

 


Informar d'un huracà per televisió implica, segurament, exposar en algun moment el periodista per il·lustrar la notícia. Veure'l mullat i despentinat pot ajudar a entendre un huracà, però és cert que hi ha una línia fina i subjectiva entre complementar la informació o passar-se amb espectacle.

Sigui com sigui, aquí, la cobertura de l'Irma es va convertir en una carrera mediatitzada. Qui la va guanyar? Doncs encara no se sap, perquè, malgrat les gestes periodístiques, l'huracà va deixar sense llum també la seu de la principal empresa que mesura les audiències del país i que té seu, precisament, a Florida.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut