Barcelona

Comença a circular el primer autobús elèctric articulat de Barcelona

La línia H-16 s'electrificarà amb els 7 autobusos de gran capacitat que ha incorporat TMB
Nou autobús elèctric de Barcelona (TMB i BCN ecologia urbana)

Nou autobús elèctric de Barcelona (TMB i BCN ecologia urbana)

Aques dilluns comença a circular el primer autobús elèctric de gran capacitat a Barcelona. Ho fa a la línia H-16, una de les línies horitzontals, la que enllaça la Zona Franca i el Fòrum.

A diferència d'altres autobusos senzills elèctrics que ja circulen, aquests són articulats. Fan 18 metres i poden portar 120 passatgers. I perquè no hagin de dur bateries com els altres, ja que haurien de ser molt grans, porten incorporat un pantògraf plegable al sostre per poder-se acoblar a punts de recàrrega ràpida situats al començament i al final de la línia.

Mercedes Vidal, presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona, explica l'objectiu que s'ha fixat la companyia amb aquests vehicles.

"És electrificar totalment la línia H-16. Ja la tenim preparada, amb els punts de càrrega a l'inici i al final de la línia. La idea és que aquests autobusos no necessitin anar a la cotxera per recarregar-se."

També incorporen sistemes intel·ligents de conducció. Els retrovisors s'han substituït per càmeres i sensors. El conductor té una visió perimetral de 270 graus i les rodes són d'alumini: pesen menys i duren més.

TMB disposa d'un total de 7 autobusos elèctrics articulats. Tots s'aniran incorporant a la línia H-16.

TEMES:
Mobilitat Medi ambient Sostenibilitat