#ThoEstàsPerdent, la campanya de l'esport femení als mitjans

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), la Generalitat, l'Institut Català de les Dones (ICD) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), impulsa la campanya #ThoEstàsPerdent amb l'objectiu de fomentar l'esport femení en els mitjans de comunicació que permeti trencar estereotips de gènere i atreure grans audiències.

"Els impulsors de la campanya són tan potents que poden fer molt per visibilitzar l'esport femení", ha dit Laia Palau, subcampiona olímpica de bàsquet, una de les protagonistes de la campanya, juntament amb la medallista olímpica de natació Mireia Belmonte; la multicampiona del món de motociclisme Laia Sanz; la subcampiona de la Champions League femenina de futbol, Alexia Putellas; i la rècord del món de pentatló i heptatló sub-18 Maria Vicente.

Difusió i compromís dels mitjans

Amb el lema "Si no veus esport femení, t'estàs perdent la meitat de l'espectacle", la campanya consta de diverses peces audiovisuals que s'emetran per TV3, Esport3, betevé, La Xarxa, Catalunya Ràdio, les ràdios privades de l'Associació Catalana de Ràdio, diverses ràdios i televisions locals, el Canal FGC i el canal MouTV (TMB).

Els mitjans de la CCMA han planificat l'emissió de 150 anuncis i falques, la majoria en els blocs de màxima audiència, fins el 14 de febrer. També s'han editat cartells que es distribuiran mitjançant les federacions esportives. Tot el material audiovisual i gràfic de la campanya està allotjat al web www.thoestasperdent.cat.

Més de 80 mitjans, entre els quals hi ha les principals televisions, ràdios, agències de notícies i premsa generalista i esportiva, es comprometen a formar en perspectiva de gènere el seu personal en l'àmbit dels esports i a fomentar la presència paritària de periodistes en les redaccions i en els espais d'opinió i les tertúlies esportives.

#ThoEstàsPerdent s'ha presentat en un acte a la Pedrera amb la presència d'esportistes d'elit, responsables de federacions esportistes, de clubs i de mitjans de comunicació. Hi han intervingut el president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher; la vicepresidenta i presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach; el secretari general de l'Esport, Gerard Figueras, i la presidenta de l'Institut Català de les Dones, Laura Martínez.

Núria Llorach ha subratllat el compromís explícit de la CCMA amb la plena igualtat entre dones i homes:

 

"La defensa de la igualtat efectiva entre homes i dones va més enllà d'una campanya, ha de ser una aposta global i permanent, i en cada acció de suport i d'impuls per aconseguir-ho, ens hi trobaran de ple."

 

Roger Loppacher, ha explicat:

"En la nostra societat, una de les àrees en la qual es dona encara una situació de desigualtat, tot i els avenços dels darrers temps, és en la presència de l'esport femení en els mitjans de comunicació, tant pel que fa a les dones esportistes, com a les dones professionals de la comunicació."

 

Anar al contingut