Maverick Viñales no ha passat un bon cap de setmana. Sancionat per Yamaha -dijous ho vam saber- per una "inexplicada operació irregular" a l'M1 durant el GP d'Estíria. L'empordanès va confessar i demanar disculpes dissabte, i l'anunci del seu fitxatge per Aprilia es produeix avui, per no barrejar-lo amb la polèmica. Viñales està pendent de Yamaha ara per saber si podrà córrer a Silverstone, però ja sap que el 2022 tindrà un altre repte, el tercer de la seva carrera a la classe reina (Suzuki 2015/16, Yamaha 2017-22, i Aprilia 2021/?) i qui sap si el definitiu en funció de resultats/actituds. El seu nou contracte és d'un any amb opció a un segon. Massimo Rivola, CEO d'Aprilia. Foto Milagro (Foto Milagro) Massimo Rivola, CEO d'Aprilia: "Estem molt contents d'anunciar que hem fitxat Maverick Viñales, un pilot d'altíssim nivell i un dels talents més purs de la categoria reina. El nostre projecte s'enriqueix ara amb el valor que aporta Maverick, un campió del món que ha confirmat el seu talent com a pilot de primera línia a MotoGP, en un moment de grans canvis. Després de posar en pista una moto totalment renovada i haver-nos consolidat al grup dels protagonistes, també afrontem ara un canvi de situació com a equip de fàbrica, per dur Aprilia a l'èxit. Ens sentim honorats de posar a disposició de Viñales les nostres millors habilitats, el nostre entusiasme i la nostra passió. Estic segur que, com l'Aleix, abraçarà aquest projecte de gran potencial. L'arribada del Maverick no allunya de cap manera Lorenzo Savadori de l'equip, ja que seguirà sent part integrant de la família Aprilia Racing."   Per què un any? És un contracte curt? Sí, perquè el Maverick pensa més enllà del 2022 i almenys les darreres setmanes al seu ànim hi ha hagut explorar altres opcions, també a Itàlia. M'explico, no? Igualment hi ha el fet que de cara al 2023 comença un altre cicle de renovacions contractuals. La feina és d'Aprilia per oferir-li bon material i suport i fer-lo quedar més enllà del 2022 i que no tingui ganes de canviar d'aires (si és que té altres portes obertes, que caldrà veure-ho), i sobretot entendre la personalitat del pilot i fer el possible perquè no protagonitzi cap altra "excentricitat" (extra)esportiva. Potser el pilot ha tingut amb això de la suspensió a Àustria l'ensurt "definitiu". Viñales no és 100% culpable del que li passa, però tampoc 100% innocent. El retrobament professional de Viñales i Espargaró (Foto Aleix Espargaró) Aleix Espargaró, pilot d'Aprilia: "Benvingut a casa meva (teva), Mack. És hora de fer història junts i portar l'Aprilia al primer nivell." Maverick torna al costat de l'Aleix Espargaró. Són amics, "com germans", i a Suzuki van fer bona feina plegats. El granollerí porta el pes de la marca per cinquena temporada, una càrrega massa feixuga, i li cal un altre company ràpid (o potencialment més ràpid) al costat per acabar d'afinar l'RS-GP i dur-la al podi. Ha tingut al costat Sam Lowes, Scott Redding, Andrea Iannone i Lorenzo Savadori, i cap d'ells ha estat més ràpid que ell. Les crides d'ajuda han estat constants, i ara les circumstàncies fan que el fitxatge de Viñales hagi estat a l'abast de la fàbrica italiana. Viñales és per currículum el millor company que Espargaró haurà tingut en aquest garatge i junts han de créixer. És l'oportunitat de l'Aleix de poder per fi comparar dades amb regularitat, encara ara va en part a cegues. Per a Aprilia, l'arribada del Pistoler de Roses és com una tan desitjada pluja enmig d'una sequera.   Altres opcions Hi haurà qui pensarà que Andrea Dovizioso era una opció millor, però això ara va per barris. Potser el Dovi no n'estava convençut o potser ha utilitzat l'opció de ser provador per no desvincular-se de cara a una tornada a la titularitat, que ara com ara ja és impossible, perquè només hi ha lliures per al 2022 dues Yamaha no oficials.