Ja és oficial que Rossi vestirà els colors del Yamaha Petronas al 2021. En un contracte d'un any, sense més (que no està escrit seguir més enllà), però no està renyit amb el fet de continuar al 2022 si a totes les parts els sembla bé. I són 3 parts: Rossi, l'equip malaisi i la fàbrica japonesa. Ara mateix no tinc cap dubte que Rossi prega perquè els seus resultats siguin prou bons per seguir dos anys més, amb 43 anys. En el seu ADN hi ha aquesta vida, i no pas la d'una llar de foc amb els peus aixecats sobre una taula i una criatura als braços. Valentino és un valor afegit de MotoGP. Les dues parts s'han fet grans juntes, "aprofitant-se" l'una de l'altra. I ara que MotoGP ha aconseguit aquesta posició de grandesa de què gaudeix, és just que la icona italiana en continuï sent part activa. A la vegada, ell és el primer interessat que no pot pretendre ocupar una cadira si fa pena a la pista. I el cert és que els més joves van més forts, però no s'arrossega pas. Com el futbolista que corre menys per l'edat però que encara reparteix bon joc des del mig del camp.   Una altra cosa és si paga la pena a la seva edat seguir. Ell diu que encara sent la passió per pujar a la moto i sortir a un circuit. Podria comprar-se un circuit i seguir fent-ho; però no seria el mateix. Els joves que promociona li permeten recarregar-se d'energia constantment amb els entrenaments del seu ranxo. Té la vida ben encarada (solucionada) amb la VR46, l'acadèmia de pilots, l'empresa de marxandatge, etc. No és fàcil plegar i trobar un encaix en la societat o en altres segments d'aquest món de les curses. El de Tavuglia té el camí fet, i segurament el més bonic és que ara mateix ja comparteix graella amb dos dels pilots que ha ajudat a créixer: Bagnaia i Morbidelli. I qui sap si l'any que ve també amb el seu germà Luca Marini, actualment líder de Moto2*. I sense descartar algun dia estudiar la possibilitat de tenir un equip a MotoGP. O desenvolupar alguna feina de responsabilitat amb Yamaha als circuits. O no li oferiríeu aquesta possibilitat?   He de reconèixer que Yamaha ha acabat gestionant prou bé la retirada de Rossi, pensava que no s'atrevirien i moririen per inanició esperant un gest de l'interessat. Plantejada (no sé si voluntàriament o improvisadament) en diverses fases. La primera, aquesta, passar-lo de l'equip de fàbrica a l'equip satèl·lit. Perquè Viñales i Quartararo van més ràpids, això és un fet. La qual cosa no vol dir que l'any que ve, fent tàndem amb Morbidelli, no puguin posar en problemes els pilots de l'equip de fàbrica, que seran els seus primers rivals. Valentino és una peça cabdal en l'engranatge de MotoGP, però també de Yamaha, com l'ambaixador etern que serà. La seva millor època ja ha passat, però Valentino segueix a MotoGP.   *Aquesta setmana Ducati farà oficial la seva alineació de pilots per al bienni 2021/2022 per als equips oficial, Pramac i Esponsorama.