Joan Mir creu que almenys es mereixia un podi, ni que fos guanyat als despatxos. Però la seva decepció és la culminació d'uns quants dies en què el grup de comissaris que han de jutjar les il·legalitats en pista sembla que hagin perdut els papers.   L'excampió de 500 cc Freddie Spencer és el cap visible del grupet de tres comissaris. I ja en la sanció a Zarco vam començar a sentir veus de pilots de MotoGP dient que, per moltes medalles que tingui el nord-americà, fa molts anys que no puja en una moto com aquesta; de fet, no coneix les MotoGP modernes.   Després hi ha el debat de la zona verda. Trepitjar-la o no, treure avantatge o no. A Jorge Martín li van treure la victòria per 60 mil·lèsimes en favor de Bezzecchi. El que cal és un debat entre pilots i que ells decideixin el que volen, i que aleshores enviïn les conclusions a direcció de cursa i que aquests les apliquin.     Joan Mir va dominar a plaer la primera mànega de la cursa d'Estíria, però com havia passat una setmana abans amb Pol Espargaró, la bandera vermella li va ensorrar les il·lusions. I en acabar la cursa, va esclatar contra Pol Espargaró i contra Maverick Viñales. L'empordanès va reconèixer que els seus problemes de frens els va arrossegar durant 12 voltes, fins que es va tirar de la moto a més de 200 km/h. Allò és el que va precipitar la bandera vermella que li va trencar el ritme al pilot de Suzuki. La crítica a Viñales és aquesta: "Jo duia els discos grossos i, com que no m'anaven bé, he posat els de sempre i no he tingut problemes en tot el cap de setmana. Les Yamaha han tingut problemes tot el cap de setmana i surten amb les pastilles petites a fer la cursa. He sentit que el Maverick tenia problemes des de la volta 4, cosa que em sembla molt irresponsable per part seva, perquè posa en perill els altres pilots (...) S'ho haurien d'estudiar els comissaris, perquè ha provocat una bandera vermella".   L'altra meitat del drama del pilot Suzuki és que no hagin penalitzat Pol Espargaró i almenys acabar al podi: "Em veia enduent-me la meva primera victòria, però alguna cosa ha volgut que no ens toqués. Estic enfadat, més enfadat per altres coses; vull dir, a la segona cursa no s'ha penalitzat la gent que ha sortit a la zona verda en l'últim revolt. Estic enfadat per això, decebut per no haver aconseguit la victòria (...). Ell pensava que l'havien penalitzat, perquè en lloc d'entrar al parc tancat se n'anava cap al box, jo ho he vist perquè anava darrere seu. No carrego contra el Pol, sinó contra la direcció de cursa; que s'aclareixin, que marquin una norma i que la compleixin, perquè si no això és una conya".   La resposta d'Espargaró és aquesta: "El Joan es mereixia la victòria, perquè a la primera cursa, que és la que et prepares millor, estava en un altre nivell, en una altra lliga, i ell no ha acabat de rematar a la segona cursa. Però en el tema de la zona verda, de tocar fora pista, la regla és bastant clara: no s'hi poden posar les dues rodes. De fet, el Jorge Martín ha perdut avui la primera posició de Moto2 per això. Només es pot fer en cas que un altre pilot t'empenti fora com és el meu cas amb el Jack Miller".   Anem acabant amb una explicació clara del professor Andrea Dovizioso: "No estic d'acord amb la regla actual de la zona verda. Aquesta zona es fa servir d'una manera diferent de com s'havia pensat perquè s'ha creat per seguretat, per res més. I és perfecte per seguretat, perquè abans si tu anaves a la gespa, sempre anaves per terra. Ara, el tema és que es fa servir la zona verda com un risc. Per què tants pilots la trepitgen? Perquè així miren d'anar més ràpids. Però el risc és condicionat; si hi hagués gespa, aquest risc no existiria. Per tant, si castigues fortament cada sortida d'un pilot a la zona verda, no ho tornaran a fer (...). I el que ha passat amb el Pol, si hagués estat gespa no sé què hauria fet el Pol. A veure. Jo distingeixo els pilots --en situació de lluita-- entre els més lúcids, que miren de fer la maniobra el més intel·ligent possible entenent la situació, i els que van a fons sempre: si van per dins, entren a qualsevol preu; si van per fora, tallen tot el possible. I aquest és el cas del Pol. Una situació semblant jo l'he viscuda aquí, a Àustria, amb el Marc Márquez. Quan tens un altre pilot per dins, és ell qui controla el revolt, no pas tu; i sent una cursa en baixada, no hi ha marge, et sortiràs segur. El Pol podria haver intentat una maniobra diferent (...). És a dir, crec que és el concepte que es té de la zona verda el que és erroni, i això crea les altres dinàmiques, i mentre no es canviï continuarà passant".   Valentino Rossi, amb altres paraules, acaba assumint la teoria de Dovi i demana normes clares: "Han de dir que cada vegada que vas al verd, perds una posició o el que sigui. Els circuits són cada vegada més segurs, però has d'entendre que on hi ha el verd t'has d'imaginar que hi ha gespa o grava. I sobre els comissaris, no és fàcil la seva feina i han tingut més pressió per l'incident de Zarco, però han de ser més constants en les seves decisions. Sé que la feina no és fàcil tampoc a Moto 2 i Moto 3, però han de pujar el nivell".