Els motors del campionat: Aleix i Aprilia L'Aleix, la cursa del GP dels Països Baixos la guanyava amb la gorra. És així. Fabio Quartararo l'ha enviat fora pista al revolt 5, a la volta 5, per precipitar-se, i el granollerí ha hagut de remuntar des del 15 al 4. L'avançament final entrant a la xicana, en què Aleix ha passat del sisè al quart, superant Brad Binder i Jack Miller, és d'aquells que fan afició a la MotoGP. Una remuntada a l'"estil Márquez" o "Rossi". Tria tu, lector/a. Però si ho haguessin fet aquells cracs, estaríem emetent un xiscle interminable. L'Aprilia va bé a tot arreu, és un paquet guanyador absolut. A Assen no et passarà que la goma davantera s'escalfi, i a més va estrenar en cursa la nova aerodinàmica. L'Aleix ha demostrat que pot lluitar per aquest Mundial, i les pròximes dues curses, per exemple, són de motor: Silverstone i Spielberg. Maverick Viñales viu en un núvol. A Alemanya només una errada mecànica el va privar del podi. A Assen ha aprofitat l'oportunitat i s'ha sabut defensar al final de cursa quan Miller se li tirava a sobre. Ell només esmenta la família i l'equip. Té una estabilitat emocional que a ell l'ajuda moltíssim. Quartararo demana disculpes (Foto: Alejandro Ceresuela)   La derrapada: Fabio Quartararo S'ha equivocat i prou. S'ha precipitat i prou. Ha anat a disculpar-se i l'Aleix ha estat bondadós amb ell. "Max, digue-li que no passa res, que la pròxima ja el guanyarem", li deia l'Aleix al seu fill. El francès se'n va de vacances amb aquest pes sobre la consciència. I no és bo. I amb una "petita" sanció de cara a la represa: una penalització de volta llarga. Però sabrà recuperar-se, només que abans d'aquesta cursa molts haurien apostat totes les seves pertinences que serà campió, i ara ja no ho poden dir. També perquè Pecco i Enea han retallat, sobretot el primer, i ara a menys de 70 punts, tot és possible, amb 9 curses pendents. Si a Alemanya no hi va haver cap Honda als punts per primera vegada des de Silverstone 1981, en aquesta ocasió cap Yamaha va puntuar des d'Assen 1985.   Àlex Márquez serà pilot Ducati (Foto: Alejandro Ceresuela) La perspectiva: Àlex Márquez canvia d'aires El mercat es belluga. Àlex Márquez necessitava marxar d'Honda. L'equip Gresini li obre les portes i li ofereix una Ducati 2022 per a la temporada 2023. Tindrà tot l'any la pressió de tenir només 12 mesos signats. Però veure Bezzecchi o Bastianini al podi, per exemple, és senyal que el cerverí ho pot fer. La plaça que deixa lliure Àlex Márquez és per a Àlex Rins, mentre que Pol Espargaró hauria d'anar a KTM. El Pol, per cert, no ha disputat la cursa neerlandesa per un pinçament intercostal. Fabio Quartararo, que ha caigut dues vegades, ha de passar proves mèdiques perquè podria tenir una subluxació del l'acromioclavicular.   Espargaró i Viñales, de festa (Foto: Alejandro Ceresuela) A la sala de premsa Aleix Espargaró: "La constància ens ajudarà a lluitar pel títol. Avui m'he demostrat que tinc la velocitat i que puc ser el millor en pista. Sense això no pots guanyar el títol." Fabio Quartararo: "M'he precipitat, he atacat com si fos la darrera volta. He comès una errada de debutant, amb dues caigudes al mateix revolt. Per oblidar." Maverick Viñales: "És un gran resultat que arriba en el moment just. Estem treballant fort i els resultats estan arribant. Agrair a Aprilia el suport; la confiança és molt alta, i cada cop estem més al davant." Àlex Márquez: "Honda em va donar l'oportunitat i jo creia en el projecte. Però els dos últims anys no han sortit els resultats. Mentalment necessitava aquest canvi."