Anar a la navegació principal
Pol Espargaró, nou pilot del Repsol Honda Team
Pol Espargaró, davant del repte de la seva vida esportiva

Pol Espargaró: "Sé que hauré d'arriscar moltíssim i tindré caigudes"

"La il·lusió és més gran fins i tot que el primer any que vaig arribar a MotoGP; no poder pujar amb Honda em va fer mal"

Damià Aguilar Morell

Pol Espargaró ja té les sabates noves que volia el 2014 quan va arribar a la classe reina com a flamant campió del món de Moto2. Més val ara que mai. És la seva elecció. KTM el volia renovar i ell va acceptar l'oferiment d'una marca que l'any passat no va guanyar cap cursa i això per als japonesos és pitjor que fer-se l'harakiri.

El granollerí destil·la il·lusió. Alberto Puig li demana "que aporti resultats, i que lluiti amb els pilots més forts, i sobretot amb el Marc, que és la referència". El director d'HRC, Tetsuhiro Kubata, li demana "que lluiti amb el Marc pel campionat". I el seu enginyer de pista, Ramon Aurín, li posa deures: "Mirarem d'aconseguir podis a les primeres curses, ja no és un rookie; el nostre objectiu és el campionat." Fa vertigen.

Pol Espargaró respon a les exigències dient que li agradaria acabar com a tercer del mundial, per no posar-se més pes a l'esquena del que la primera fàbrica del món li ha carregat: "Honda vol guanyar curses i títols i no podem esperar a meitat de temporada que els resultats comencin a sortir perquè potser serà tard." És conscient que només tindrà els 5 dies de testos (6/7/10/11/12 de març) per posar la moto a punt per lluitar pels podis d'inici. I per això mirarà de fer pinya amb un equip totalment nou per a ell: "A KTM al final érem una família, vam passar moments durs, sobretot al començament del projecte. Deixar-los va ser el més dur, més que abandonar el projecte de KTM. Per altra banda, al Repsol Honda, tenen molta experiència, algun dels tècnics són catalans, com Ramon Aurín, a qui conec de fa molt de temps i parlem la mateixa llengua. Al final, la cultura és molt important en moments crítics i això m'ajudarà molt."

El Pol sempre ha pensat que l'Honda era una moto feta per al seu estil: "La il·lusió és més gran fins i tot que el primer any que vaig arribar a MotoGP (...) Sé els avantatges que té una moto oficial, i sempre he pensat que el meu ADN de conducció anava molt lligat a una Honda. No poder pujar amb Honda em va fer mal." L'excampió del món de Moto2 diu que es demana com rendirà amb la RC213V, "si estaré a punt per a la primera cursa, potser hauré d'arriscar molt i tindré algunes caigudes per assolir-ho (...) Honda no em vol per desenvolupar la moto, em vol guanyant (...) La pressió serà molt alta a l'inici, però no ser a les travesses també em treu una mica de pressió".

Marc Márquez ha fet un canvi al seu equip tècnic per al 2021, i curiosament és el fitxatge de l'enginyera britànica Jenny Anderson, que fins al 2020 era amb Pol Espargaró a KTM controlant l'electrònica de la moto: "És la persona que més em coneix, la que sap com m'agradava el fre motor, el control de tracció, el consum de benzina respecte dels altres pilots, la potència sortint dels revolts... Quasi em coneix més ella que els meus pares, esportivament parlant. El Marc té al costat una enginyera molt bona. I la nostra relació és molt bona, però ja no serà 'amiga', sinó rival."

Anar al contingut

Univers MotoGP

Cerca posts del blog