Dorna vol (re)començar el mundial 2020 a finals de juliol, segons l'última informació facilitada pel conseller delegat Carmelo Ezpeleta: "La nostra idea és començar a finals de juliol. On i quan s'ha de decidir encara." El diari digital Speedweek havia dit que podria ser un doblet a Àustria, a l'estil del que vol fer la F1, però poc després aquesta revista mateix citava paraules d'Ezpeleta al web gpone.com dient que no pensa que sigui Spielberg l'inici, si bé no ha negat que es pugui repetir circuit. Jo em decanto més per començar a finals de juliol a Jerez, però només és una suposició personal, i sempre sense públic, és clar. En la seva última compareixença a través de motogp.com, el conseller delegat de Dorna explicava el seu pla: "Tenim clar que el programa ara mateix és començar a Europa de finals de juliol a novembre i veure si després podem viatjar fora. En el pitjor dels casos, si no poguéssim viatjar fora d'Europa, almenys podríem tenir un campionat de 10/12 curses fins a finals de novembre". Esperem que no hi hagi cap rebrot a la tardor. Aquestes últimes setmanes hem vist com es cancel·laven tres curses, com són Alemanya, Holanda i Finlàndia. Mentre tenim en llista d'espera Jerez, Le Mans, Mugello i Catalunya. Hi ha prou setmanes, però gairebé sense descans. Pot sortir un mundial més que a l'esprint. I a més, hi ha les superbikes, que podrien anar al darrere dels circuits on es fes MotoGP amb una diferència de 7 dies. Ara mateix, la data del setembre de les superbikes a Montmeló no s'ha tocat. Sobre els desplaçaments, no es descarta fer-los en cotxe si no es pogués volar, però a finals de juliol hauria de ser possible. La Unió Europea ja ha començat a pressionar aquesta setmana els estats per què obrin fronteres interiors, tenint en compte, a més, que els avions s'estan marcint i les companyies aèries s'arrisquen a fer fallida. La pregunta és: es refiaran els altres països europeus d'obrir les fronteres amb Espanya, França i Itàlia? Dorna ha gestionat a través d'una altra companyia propietat del fons d'inversió Bridgepoint la compra de 10.000 proves per testar la gent que pugui viatjar abans de sortir, una vegada hi siguin i una vegada tornin. Al pàdoc no hi cabrien més de 1.600 persones: 40 per equip oficial de MotoGP, 25 per equip privat de MotoGP; 20 per equip de Moto2 i 15 per equip de Moto3; més la gent que produeix el senyal de televisió i de l'organització. Ara mateix no es compta que hi hagi periodistes i fotògrafs independents. Entenc que entre els 1600 no es es comptarien comissaris pel fet de ser locals. Ezpeleta ha desvelat també que hi hagut "molts pocs casos de Covid-19 entre la comunitat de MotoGP, i tots s'han resolt satisfactòriament". Dorna persegueix el seu objectiu d'organitzar curses i que es puguin veure per TV, i ara com ara sembla que és possible.