Maverick Viñales ha conclòs avui dos dies de test amb l'Aprilia al circuit de Misano Adriatico Marco Simoncelli. La marca ha decidit donar-li la responsabilitat de ser pilot titular les sis darreres curses, començant per la pròxima de l'Aragó. Viñales ha impressionat Aprilia i remunta després de tot el rebombori del trencament amb Yamaha, sanció inclosa. Viñales amb la seva nova moto (Foto Aprilia) Missatge a Yamaha El Maverick ha fet les primeres declaracions des del GP d'Estíria. Poc ha parlat del seu acomiadament: "He passat el temps amb la família, tinc una gran família gràcies a Déu. I després de tot allò, l'única cosa que volia era competir. No tiraré la tovallola fins que no aconsegueixi el meu objectiu. (...) Sé per què sóc a Aprilia. (...) La gent d'Aprilia confia moltíssim en el meu talent i això em motiva molt. He passat cinc anys en què tenia dubtes de si confiaven en mi. Però aquí és al 100% que confien en mi i al 100% que saben on puc arribar i això és el més important." Dimarts va fer 1.33.0 i avui, 1.32.4. El rècord de la pista cal dir que és seu; el va fer l'any passat a la classificació. I no te'l poso aquí perquè no és pertinent. Només perquè tinguis clar que el Maverick va molt bé a Misano, hi ha fet la pole quatre vegades. Els temps que hauríem de tenir de referència aquí són el del rècord en cursa (Dovizioso'2018, 1.32.678) i els millors temps de l'Aleix Espargaró al 2020 en aquesta pista (1.32.5 a l'FP3 de la primera cursa, la que guanya Morbidelli, perquè a la segona l'Aleix no va arribar a passar per meta; i 1.32.295 a la Q1). Des del punt de vista tècnic, hi havia l'interrogant i l'escull de passar del motor de 4 cilindres en línia de la Yamaha al 4 cilindres en V de l'Aprilia.   Aprilia somia amb el títol del 2023 (Foto Milagro) Un crac per aspirar a tot És brutal que Viñales arribi a Aprilia, i els italians s'atreveixin a somiar amb lluitar pel títol al 2023. Massimo Rivola, CEO d'Aprilia a Sky Sport Italia: "Lluitar pel mundial? Al 2023 per què no? Al 2022 és aviat, encara hem de poder estar sovint en la lluita i assolint constantment les posicions que compten. Que Aleix superés Miller a Silverstone és notable, bonic i just, ens ho mereixíem. (...) Si Viñales ha retrobat la passió després d'un parell de dies de test significa que no era difícil. L'estem coneixent i és un noi molt sensible, i entenc les seves paraules quan diu que ha tornat a gaudir. Al començament tot és bonic, és clar. Però s'ha adaptat a la moto de forma sorprenent, i teníem interrogants. I l'estratègia ha estat excepcional, amb la decisió de deixar la moto de l'Aleix i no tocar-la. Només puc estar-ne satisfet. (...) Haurem de ser capaços de trobar l'equilibri entre les seves emocions i les ganes de demostrar coses. A nosaltres no ens ha de demostrar res, l'únic que ha de fer són kilòmetres. Hem volgut que sigui a l'Aragó perquè la corba d'aprenentatge ha estat impressionant." A Aprilia li ha costat poc enviar Lorenzo Savadori al seu antic paper de provador i amb l'opció de fer algunes curses com a convidat aquesta mateixa temporada, també aprofitant que està lesionat.