Deu dies després, en un breu comunicat de 3 paràgrafs, Suzuki ha confirmat oficialment que deixarà MotoGP: estan negociant amb Dorna les condicions. La raó és que cal desviar diners i recursos humans als nous desafiaments que planteja el futur de la indústria del sector, i agraeix a l'equip de MotoGP la feina feta i als fans el seu suport. SUZUKI ANNOUNCEMENT Suzuki Motor Corporation is in discussions with Dorna regarding the possibility of ending its participation in MotoGP at the end of 2022: https://t.co/O8CBk1EQGu@suzukimotogp @MotoGP pic.twitter.com/oO9yWmKjtY Suzuki Racing (@SuzukiOfficial) May 12, 2022   La direcció s'amaga Cap dels dos directius de l'equip, l'italià Livio Suppo, el team manager, i Shinishi Sahara, el project manager, han volgut de moment fer declaracions (si bé també són víctimes de tot plegat), i els ha tocat als pilots fer de portaveus. Àlex Rins a Catalunya Ràdio: "Va ser molt dur, ningú no s'ho esperava. Em sap molt greu per mi i per la gent de l'equip. Ningú no s'ho mereix. A Suzuki no ho estan fent gaire bé; treuen el comunicat una setmana després i a nosaltres no ens deixaven dir res. No comparteixo la decisió, però és el que hi ha, hem de tirar endavant. Tinc la motivació de demostrar que ho podem fer; tinc l'equip i tinc la moto: ho donarem tot". Joan Mir a Catalunya Ràdio: "Primer va ser un xoc i la moral em va caure a terra. I quan penses en l'equip, et dius que acabarem bé enguany! La imatge que ha donat l'equip Suzuki ha estat exemplar; alguna cosa molt grossa ha hagut de passar perquè hagin pres aquesta decisió. Ells tenen el compromís d'acabar bé l'any i estic convençut que ho faran".   Joan Mir diu que no s'esperaven que Suzuki volgués marxar (foto D. Aguilar) Joan Mir parla amb Honda Si bé Àlex Rins ha declarat que el seu representant tot just comença a fixar reunions, el de Joan Mir sembla que va una mica més avançat. El pilot balear reconeix que parlen amb diverses marques i que Honda és una opció. Ho ha dit a Catalunya Ràdio: "Honda és una de les opcions, és una fàbrica bestial, però cal asseure's i valorar totes les opcions, que gràcies a Déu en tindrem més d'una. Per a qualsevol pilot, tenir de company segurament el millor pilot de la història [Marc Márquez] és un avantatge." Per la seva banda, Pol Espargaró, directament al·ludit per aquests moviments del mercat, es mostrava empipat per informacions periodístiques que asseguren que no renovarà. "No hi ha hagut un no per part d'Honda. I pel mig hi ha fake news, i em sento una mica estúpid donant explicacions de coses que no són certes. Estic a la mateixa situació que era a la pretemporada. Els 'timings' no els trio jo, els tria Honda. El nivell a MotoGP ara és molt alt, de motos i pilots, i jo vaig trigar 4 anys a assolir resultats a KTM, i l'Aleix [Espargaró] està al davant, i ha estat després de molts anys. I no soc jo l'únic que té problemes amb l'Honda, a tots ens està costant, i l'únic que ha aconseguit un podi aquesta temporada soc jo. Hi ha una dificultat extra aquest any amb la moto nova." Per la seva part, Marc Márquez ha tirat del seu recurs tòpic, que no vetarà mai cap company, afegint que Honda és qui decideix l'estructura dels seus pilots en funció del potencial que pensa que poden tenir. L'anunci de Suzuki ha sacsejat el mercat de pilots. Ara hi ha els mateixos pilots per a dues motos menys, i les marques volen rebaixar sous. Ni Rins ni Mir tenen ara mateix cap feina assegurada per al 2023, perquè en deu dies des de l'anunci és quasi impossible tancar res. Entre altres coses, perquè tots dos ho tenien tot acordat per renovar i només els faltava signar. Igualment en clau de mercat, Aleix Espargaró ha dit a Catalunya Ràdio, sobre la seva renovació amb Aprilia, que "estic com fa un mes, la qual cosa vol dir que estic més lluny perquè el temps passa, però jo tinc esperança".