La competència està fotuda per la renovació de Márquez?
Sí, ho està. Aquesta és la teoria que sosté el Team Principal del Repsol Honda de MotoGP, Alberto Puig, a qui han entrevistat Ernest Riveras i Izaskun Ruiz al podcast de DAZN/MotoGP "Cambia el mapa"

La competència està fotuda per la renovació de Márquez?

Sí, ho està. Aquesta és la teoria que sosté el Team Principal del Repsol Honda de MotoGP, Alberto Puig, a qui han entrevistat Ernest Riveras i Izaskun Ruiz al podcast de DAZN/MotoGP "Cambia el mapa"



Sí, ho està. Aquesta és la teoria que sosté el Team Principal del Repsol Honda de MotoGP, Alberto Puig, a qui han entrevistat Ernest Riveras i Izaskun Ruiz al podcast de DAZN/MotoGP "Cambia el mapa". Puig, sempre directe i contundent, no té pietat amb la competència d'Honda a la graella, per la renovació de Márquez i pel tema de l'homologació de motors; i creu que tindrem un Mundial 2020 a l'esprint i que agafarà tothom en fred. Alberto Puig ha tingut, com la resta de mortals, temps per reflexionar sobre la seva situació en el pla personal, d'equip i en el pla global. L'expilot explica que Honda intentarà que aquesta crisi els afecti al menys possible en el Mundial, amb un patrocinador fort com Repsol, però caldrà veure quant de temps durà això i com se suporta. Sí que té molt clar que "quan ens donin l'OK ens presentarem amb l'equip i les motos a córrer sense haver entrenat".



Bestieses
A Puig no li van agradar les paraules del director esportiu de Ducati, Paolo Ciabatti, que es queixava que a Itàlia ja estaven confinats quan al Japó, suposadament, Honda podia continuar desenvolupant la moto. Puig replicava que les motos ja es van homologar a Qatar, encara que només Honda va entregar les mostres físiques. "Que la gent deixi de dir bestieses; ningú no tocarà les motos del 2020! Tant se val que estiguin tancats. Se'n poden anar a casa! Al Japó estan treballant per a no res! Quin és el tema? L'únic és que nosaltres vam presentar el prototip i ningú més ho va fer. El mateix de sempre". No va voler opinar si caldria congelar els motors d'aquesta temporada per al 2021, com s'ha fet a la Fórmula 1.

Qui està fotut?
Es preveu una forta crisi econòmica quan passi la sanitària. Es pot pensar que a Honda se li presenta un problema si ha de pagar un presumptament megacontracte a Márquez en aquest període. "Tu intentes executar una idea, que era plantejar-li 4 anys a Marc Márquez, perquè pensàvem que era el que ens convenia. ¿Qui pensava que aquesta crisi vindria? A partir d'ara ja no és un tema individual d'una empresa, sinó de totes les empreses. En definitiva, estic encantat d'haver renovat el Marc, però amb una crisi que arriba no ens va gens bé, però és el que hi ha. Està fet i està ben fet". I aquí és quan Puig remata a gol: "Hem d'aclarir una cosa. La renovació de Márquez per 4 anys no és que hagi sorprès molt a tothom, sinó que han estat els fabricants als quals aquesta situació ha fotut molt, aclarim-ho. És important parlar clar. Els ha fotut que nosaltres hàgim retingut durant 4 anys el millor pilot del món, i tu, que ets el meu rival, no ho podràs fer. (...) Abans els contractes eren d'un any, de sobte la moda va ser els dos anys; ara hem fet això dels 4 anys (...) Hem estat els primers que ho hem fet, i aviam si ho fa algú més, o aviam si algú té l'interès en algú altre tan interessant com el Marc, com per oferir-li un contracte de 4 anys".



En aquesta entrevista, llarga, però que es fa escoltar íntegrament, Puig també parla d'Àlex Márquez i Pol Espargaró, i del wild card de Lorenzo. No té desperdici. Us la recomano.

Alberto Puig fa "un agraïment a Dorna per la seva gestió de la crisi (...) Dorna està molt atenta al que està passant al món a nivell sanitari i estan seguint un protocol molt clar, proposaran un calendari quan hi hagi una situació clara: serà un campionat més curt, avançat en l'any, i el que Dorna proposi ho farem. Serà un campionat més a l'esprint, amb moltes menys curses, en què no podràs fallar perquè no hi haurà tants punts a repartir. Pot ser un campionat molt difícil".

Préstecs als equips
Per cert, ahir Dorna va fer públiques les "ajudes" als equips privats del mundial: 750 mil euros per equip independent de MotoGP entre abril i juny; i 50 mil euros per pilot per als equips de Moto2 i Moto3. Es tracta de préstecs als equips, una acció que compta amb el vistiplau dels Fons d'Inversió propietaris de Dorna, Bridgepoint Capital i CPP Investments. En un comunicat, l'organitzador de MotoGP indica que aquests préstecs es fan per garantir la supervivència dels equips privats de les tres categories. Si l'activitat no s'ha pogut reprendre cap al juny, l'organitzador podria optar per noves injeccions econòmiques en els equips.
Anar al contingut