Previsiblement dues curses a la catedral espanyola de les dues rodes, després de l'acord Dorna-Ajuntament-Comunitat i amb el permís del Ministeri de Sanitat. També una tercera cursa però de superbikes. Aquesta és la fórmula que es podria aplicar amb el Circuit de Catalunya al setembre. Els circuits espanyols poden salvar el Mundial de MotoGP 2020. El 19 de juliol es diria GP d'Espanya i el 26 de juliol, GP d'Andalusia. Hi ha acord entre Dorna, la ciutat de Jerez i el govern regional per elevar una petició al govern espanyol. Dorna intenta assegurar-se un mínim nombre de curses per al 2020 i els circuits en territori espanyol esdevenen fonamentals. Val a dir que a l'hotel Montecastillo, al costat del circuit, ja està tot reservat per a aquestes dates. Ara s'obre un període indeterminat en què Dorna presentarà al Ministeri de Sanitat el seu pla d'execució i el ministeri o planteja el seu o hi proposa al·legacions. Ja n'hem parlat en aquest blog (https://www.ccma.cat/catradio/univers-moto-gp/objectiu-juliol/noticia/3015826/) Dorna segueix treballant de forma intel·ligent per desencallar la situació i poder tenir un Mundial de MotoGP 2020 amb mitja cara i ulls. El mateix Carmelo Ezpeleta ja havia declarat que la República Txeca i Àustria no es mouen dels dies 9 i 16 d'agost. Però potser hi hauria una segona cursa a Àustria a l'agost (23?) i no podem descartar tampoc dues curses al Circuit de Catalunya al mes de setembre, seguides de la de sbk. També es contempla poder córrer a França, Itàlia i Anglaterra, sempre a porta tancada, i amb modificacions en els cànons que els circuits paguen a Dorna, perquè no poden rebre cap compensació per la inexistència d'entrades venudes. I l'opció de córrer fora d'Europa (Àsia/Oceania/Amèrica) només serà possible amb públic perquè així els circuits pagarien el cànon i es podrien cobrir despeses de desplaçament.