Honda controla l'incendi abans que s'escampi

Al box del Repsol Honda avui han treballat com els primers dies de pretemporada, amb moltes proves de components. Moto 2020 però amb components 2019 principalment, i a l'inrevès, que han donat lloc a híbrids, també en temes aerodinàmics


Al box del Repsol Honda avui han treballat com els primers dies de pretemporada, amb moltes proves de components. Moto 2020 però amb components 2019 principalment, i a l'inrevès, que han donat lloc a híbrids, també en temes aerodinàmics. Quina moto usarà Marc Márquez per a debutar al mundial és una incògnita, però el que semblava un incendi de proporcions desconegudes a HRC s'ha pogut controlar i apagar en poques hores. La història és la següent: A Qatar, a mitja tarda, Honda es quedava sola llepant-se les ferides. Alberto Puig deia que no sabien amb quina moto correrien els pilots oficials el 8 de març a Qatar. En aquell moment, Yamaha i Suzuki són en una altra dimensió i Ducati sembla que també ha trobat el camí. Evidentment, ningú no dubta que Honda ha sabut sortir dels pous més fondos gràcies a Marc Márquez, però el campió no està físicament com cal. El Tro de Cervera havia dit prèviament que més que el seu físic, l'amoinava la moto; que si apretava amb la del 2020, anava a terra.



El darrer dia de test del campió ha estat més propi d'un primer dia, amb tot de components a disposició, fins i tot el japonès Nakagami s'ha quedat sense una de les seves unitats. En aquell moment, planava l'ombra del 2015 al box del Repsol Honda, o l'ombra de la pretemporada 2016. La crisi era real, però en certa forma relativa coneixent el personatge que lidera Honda, Marc Márquez.

Quan els periodistes han començat a veure tantes proves, han començat els interrogants. I el director del Repsol Honda, Alberto Puig, ha sortit a explicar la realitat: "Encara som a temps i ho intentarem fins el darrer moment, però no passem pel millor moment (...) No sabem amb quina moto correrem. Potser no serà la d'aquest any, ni la de fa dos anys, sinó la que pensàvem que seria la del 2021 (...) L'inici del campionat pot ser que sigui difícil (per al Marc), però el mundial no s'acaba a Qatar, sinó que hi comença".



Doncs després de força proves i força estrés i no tirar la tovallola, Marc Márquez baixa de la moto, agraeix a l'equip i a Honda la feina feta i diu això: "Molt contents, hem entès moltes coses. A Malàisia hi havia 2 o 3 punts que no enteníem. Aquí vam començar malament, no teníem confiança, no enteníem la moto. Avui hem començat a descartar coses en un dia intens; hem trobat molts camins i el camí bo. Almenys som en un ritme decent. No hem usat la moto de Nakagami totalment, només peces, i després a la del 2020 li hem posat alguna peça del 2019. Estàvem malament aquí a Qatar, no era casualitat el temps ni la caiguda; tant a Malaisia com aquí caigudes que no enteníem, perquè tampoc no forçava al màxim. Jo culpava l'espatlla pero no podía ser tant. Estàvem perduts i hem fet aquest pas al darrer dia de pretemporada. Almenys podia pilotar la moto. Objectiu? Guanyar o intentar lluitar pel mundial. És l'objectiu de qualsevol que estigui en un equip de fàbrica i hagi estat campió".
Anar al contingut