"No he tingut adherència en tota la cursa i sí molt de 'chattering' (vibracions), però he complert l'objectiu, que és sumar un punt més que el Fabio (Quartararo). L'objectiu era ser el primer de les Yamaha 2020, que és l'únic que puc fer. No estic content, però sí satisfet perquè he acabat davant del Fabio". Així començava ahir la roda de premsa de Maverick Viñales posterior al Gran Premi de Terol. Vint-i-dos minuts de lletanies resumits tot seguit. Vagi per endavant que tant el pilot com l'equip reconeixen que l'excusa de "córrer després de Moto2 ja no és vàlida". "Després de la tercera volta ho he perdut tot, sense adherència i un 'chatter' difícil de controlar."  "Jo estava molt convençut que aquesta cursa seria bona, perquè a l'FP4 era ràpid."  "La moto 2020 no és el millor paquet que es pot tenir, però a veure què passa a València, amb la ment desperta, i estarem concentrats i motivats per pressionar."  "Per mi, acabar 2n o 3r o 5è o 6è no canvia, amb aquesta moto. Amb aquests resultats inconsistents i amb les sensacions que tinc a la moto serà molt dur (lluitar pel títol). Però mantindré la calma i a veure si a València li podem donar la volta a la situació."  "La moto 2020 és més difícil de fer girar i no dona tant de pas pel revolt com la 2019. És el que vam decidir a la pretemporada a Malàisia i és el que tenim. El campionat és obert, ens cal trobar màgicament alguna cosa. Sincerament, no vull parlar gaire de les motos de l'any passat, jo vaig donar-los (a Yamaha) la meva sincera opinió, i espero que per al 2021 no cometem la mateixa errada. És una moto molt diferent la que pilota el Franco, és un híbrid i encara va amb el basculant de carboni; comparar és difícil, però han estat cent vegades millors que nosaltres." "Retallar la distància amb Mir és impossible amb la moto que tenim ara mateix. Suzuki està en un altre nivell.* Ens toca pregar per tenir la moto perfecta a València i fer una sortida perfecta a la cursa. Quan l'M1 va bé d'inici, en un cap de setmana pots guanyar curses. Si comença que no va, no pots fer-hi res. Som la marca que perd més posicions a les curses. Avui he canviat de tot i he canviat el pilotatge, i els temps eren els mateixos. Jo ho faig tot igual, freno igual, plego igual, obro gas igual."  El que jo hagi comentat a Yamaha sobre tot això es queda interiorment. Ells em coneixen i saben per què hi soc, i coneixen el meu potencial. A la pretemporada a Malàisia vaig fer alguns comentaris i ara s'estan demostrant. Hem de ser més intel·ligents i escollir bé el paquet que portem. Treballo per a Yamaha i dono el 100% cada dia, però com a pilot em sento en l'obligació de dir-los les coses com les sento per dins".     *Mir se'n feia creus d'aquesta afirmació quan el vencedor de la cursa va ser Morbidelli (Yamaha): "Estic flipant. No acabo d'entendre aquestes coses. A Yamaha diuen que les Suzuki estan en un altre nivell, és brutal."