No és casualitat. El pla de KTM estava escrit i ha estat ben executat. No ha estat 100% perfecte per culpa de Bagnaia, però dona per fer festa grossa. Jerez és el circuit de Pedrosa, ha fet moltes voltes de test, sabia el ritme de què era capaç. I de retruc, potser dones un toc d'atenció als teus titulars, que donen la vida a l'esprint i a la cursa de Gran Premi per acabar al podi. És que fins i tot Oliveira va donar la vida perquè Pedrosa no l'avancés dissabte, i Marini ho ha fet diumenge, perquè un provador no els avancés. El mateix que passa quan una noia entra en un joc de nois, donen la vida perquè no els guanyi perquè ho consideren un desprestigi. Bagnaia ha guanyat amb seguretat (Foto Alejandro Ceresuela) El pla de KTM no ha estat perfecte perquè un campió de nom Pecco Bagnaia ha pilotat amb molta seguretat per recuperar el lideratge. Perquè Ducati també té el seu pla.   Dani Pedrosa Quan hi és, es fa notar. Tercer divendres, sisè dissabte a la classificació i a la cursa esprint, i 7è diumenge... Una experiència "sublim". Ha vingut a Jerez amb una missió encomanada: posar en tensió l'equip de proves de KTM al nivell de l'equip de curses per obtenir com més dades millor. A la cursa de dissabte ja va entendre que el comportament dels neumàtics en grup és molt diferent de la solitud d'un entrenament. També va descobrir una agressivitat enmig del grup de la cursa esprint que ell considera que per televisió no es percep en tota la seva expressió. Pedrosa és el millor provador que té MotoGP. 🔊 Dani Pedrosa: "Des de la moto és quan notes la veritable agressivitat de la cursa esprint" El català, que corre com a convidat, ha fet sisè a Jerez #UniversMotoGPhttps://t.co/qjuF3IY8Cl Tot gira (@totgira) April 29, 2023 Diumenge, el de Castellar ha notat que la reserva d'energia havia minvat, però en cap moment s'ha deixat anar. Ara li toca asseure's amb l'equip per analitzar i entendre com aprofitar totes aquestes dades. 🔊 Dani Pedrosa: "Ha estat una experiència sublim!" Escolta l'entrevista de @damcr #UniversMotoGP El de Castellar del Vallès ha corregut com a convidat el GP d'Espanya de MotoGPhttps://t.co/YxIomJGrKX Tot gira (@totgira) April 30, 2023   Fabio Quartararo Sentint-lo parlar, molts començaran a entendre per què Maverick Viñales va renunciar a un any i mig de contracte amb Yamaha. El francès va dir divendres que està passant pel seu pitjor any amb la marca japonesa, i que no saben per què reculen en lloc d'avançar. Però és que dissabte, després de la cursa esprint en què no va puntuar, va passar per la fanzone de Jerez i va dir que a Yamaha hi falta gent amb motivació i que caldria fitxar gent que en tingui. Després aquest diumenge ha tingut la negra, perquè l'han fet culpable de l'accident d'Oliveira (el portuguès està rebent molt en aquest inici d'any), i el francès considera que no podia fer-hi res, perquè l'han embolcallat entre Miguel i Bezzecchi. Segons Joan Mir, sancionar això és no tenir cap idea de motos. Quartararo, desesperat (Foto Damià Aguilar) El fet és que les marques japoneses estan en desavantatge. Si a Yamaha hi ha desmotivació, a Honda segurament estan treballant moltíssim però sense trobar el què. Aquest dilluns poden provar finalment el xassís que han encarregat a una enginyeria alemanya, Kalex. Les marques europees, Ducati, Aprilia i KTM apareixen com més dinàmiques ara mateix. Ducati no cal dir que, amb vuit pilots a la graella, el volum d'informació generat els permet arribar o abans o almenys arribar a temps per competir, sempre.   Rins no ha tingut un bon Gran Premi d'Espanya (Foto LCR Honda) Rins i Honda Àlex Rins ha tornat a la trista realitat d'Honda. "Una llàstima acabar així el cap de setmana. No el vam començar bé però hem fet passos endavant. M'han portat un embragatge nou per protegir el canvi de la moto i abans de la represa de la cursa em patinava i m'estava posant nerviós. I després m'he assabentat que portava un parafang amb forats per refrigerar el neumàtic que jo encara no havia provat. Hem intentat entendre el perquè de la caiguda i no ho sabem encara." Els mals resultats d'Honda a Jerez li donen la raó i "més tranquil·litat" a Marc Márquez, perquè li treuen pressió.