Va plegar com a pilot titular el 18 de novembre del 2018 al circuit Ricardo Tormo de Xest, en una cursa passada per aigua, amb una cinquena posició que no li va fer el pes, però que va ser la seva millor marca de l'any (en 5 ocasions). Aquell dia, Pol Espargaró aconseguia el primer podi per a KTM a MotoGP. Pedrosa ja sabia que la seva feina seria com a provador de la moto austríaca a partir d'aleshores.    "S'ha de treballar molt" La primera entrevista de Pedrosa ja allunyat dels circuits com a titular va ser al "Tot costa" de Catalunya Ràdio el 14 de juny del 2019, pocs dies després de reaparèixer sobre una MotoGP, havent-se recuperat d'una doble fractura per estrès en una clavícula. Allà va dir de la KTM: "S'ha de treballar molt, però l'equip de curses també està fent una molt bona feina, perquè el Pol (Espargaró) està fent uns resultats molt bons per com és la moto".  Els resultats van arribar el 2020, amb les tres victòries, dues d'Oliveira i una de Binder, i els 5 podis de Pol Espargaró. Però més concretament aquest any, després que el pilot portuguès Miguel Oliveira guanyés el GP de Catalunya, DAZN ens va mostrar com el personal de KTM aplaudia Dani Pedrosa.  En aquests mesos des que fa només de provador en solitari o en els testos oficials del campionat, molt s'ha parlat de si volia o no volia fer curses per invitació, o de si KTM l'empenyia a fer-ne una. I al final, el passat 20 de juliol la marca feia oficial la presència del castellarenc a la graella del GP d'Estíria.  Dani Pedrosa a la cursa del GP d'Estíria. Foto Alejandro Ceresuela Posada al dia Dijous passat, al media day, ens explicava els seus objectius: "En els meus tests rodant tot sol hem millorat molt la base de la moto. La millora ha estat en molts aspectes i ara comencem a treballar alguns detalls. Però encara hi ha diferències grans entre rodar sol i en cursa. Els pilots es queixen molt que en cursa és molt difícil avançar, potser per l'aerodinàmica o pel sistema de la roda del darrere. Hi ha sistemes nous com els de la sortida. Evidentment, sempre entrenaré sol, però poder tenir aquesta referència del que se sent en l'actualitat... perquè penso que en els últims tres anys la categoria ha canviat bastant. Doncs actualitzar-me una mica amb les sensacions de cursa per poder separar després les coses que jo provo o les que es necessiten... Evidentment algunes parts de la moto són diferents per poder provar coses durant el cap de setmana. Sobretot és actualitzar-me en el que és la categoria avui dia i així poder continuar amb l'evolució dels meus testos en solitari."   Incertesa Divendres a l'FP1 va fer 11è a 1 segon de Nakagami. I a la tarda, en una sessió més lenta globalment per la presència de la pluja, va ser 21è a 2,6 s de Savadori. Les seves declaracions de divendres són aquestes:  "Ha estat un dia bastant curiós, amb sensacions especials, amb l'estómac una mica així... una mica d'intriga, d'emoció (...) Aquí es va a l'esprint, tens 3 sortides curtes. Quan estic de test tinc tot el dia, no hem d'anar a corre-cuita. Aquí es tracta de ser el mínim temps al box, i és clar, tenim els pneumàtics limitats. Avui el meu pla era fer ritme, però una de les motos s'ha aturat i hem canviat una mica el pla. Ha estat una sorpresa, aquesta fallada. La primera vegada que he sortit estava una mica nerviós. També tinc la incertesa per saber si durant el cap de setmana se'm despertarà l'instint de curses, perquè ara tot passa més ràpid." Dani Pedrosa, satisfet per la feina. Foto Alejandro Ceresuela Observador Dissabte, a l'FP3 els temps es van rebaixar, i va ser 12è, a mil·lèsimes de la Q2. A la repesca va ser 4t, i per tant es va situar 14è a la graella. Havia estat el millor pilot de KTM als FP1/3/4. Pedrosa diu que dissabte no es va sentir com un pilot titular, sinó com algú que passa per allà i observa.  "Avui ha estat com una llarga classificació. Al matí em sentia bé i després no he pogut passar a la Q2, i ens hem centrat en l'FP4. A la Q1 no tenia la velocitat que volia, però he estat prop de passar. No he estat capaç de conjuntar les peces necessàries per poder clavar una bona volta. Però crec que ja he vist el que volia veure. Tinc ja la foto general del que em falta quan no competeixo, i tinc prou clar quin és el pròxim pas que cal fer. No sabia què esperar-me, i m'he sorprès, i ara mateix no et puc concretar res, necessito analitzar-ho amb l'equip i confirmar el meu pensament. (...) En general, he pogut veure algunes coses per al futur, que és al que veníem (...) Els dissabtes són un esprint, no es treballa en la posada a punt de la moto, es tracta de deixar enrere com més paios millor. Després a la cursa ja t'ho faràs. Es treballa només per estar davant a la classificació. Personalment no m'agrada, però és el que hi ha."   Ensurt, però missió complerta Diumenge, Dani Pedrosa va caure al revolt 3 a la volta 3 i pel darrere Lorenzo Savadori no va poder evitar col·lidir amb la seva KTM. El de Castellar en va sortir il·lès i per reglament va poder prendre la segona sortida. Finalment, una desena posició, que és un molt bon resultat.   "He tingut molta sort, no crec que hagi viscut una cosa així en la meva carrera. Va afectar-me veure com les motos em passaven per totes dues bandes (...) He tingut un bon ensurt perquè fa poc que ha passat allò del Jason (Dupasquier) i de l'Hugo (Millán). L'ensurt l'hem tigut a l'equip, amics i família, però ha sortit bé. (...) Em sap greu per la lesió de Savadori. A la segona sortida he mantingut la concentració, però era la segona moto i m'ho he pres tranquil·lament a l'inici. A la graella he oblidat accionar el dispositiu de sortida pels nervis. A l'inici he perdut posicions i a mitja cursa tenia un ritme estable, les gomes se sentien diferent, era fàcil caure, he mantingut alguna lluita amb diversos pilots, i m'he acostat als germans Márquez i Pecco. Estic satifet, hem après el que més o menys volíem, amb algunes sorpreses, i ha estat positiu per a KTM. (...) No em vull posar nota, deixo que ho faci KTM. Personalment estic content, posar-me una nota és difícil perquè hi ha moltes variables i és la primera vegada que ho faig. Estic satisfet, que és el que compta, i l'equip també." Pedrosa, en broma, va respondre que quan ha passat l'ensurt, s'imaginava la família pensant "Qui li ha manat anar cap allà?" Abans de començar es lamentava que la cursa pogués ser amb pluja, perquè la seva darrera cursa, el 2018, també ho va ser, i no és un comiat en què puguis lluir-te perquè has d'anar més amb compte. Per sort el temps va acompanyar.