Soc l'Alves de les motos Aleix Espargaró és el segon pilot més veterà de la graella, amb 32 anys, darrere de Dovizioso, que en té 35. Aquest any ja no correrà Valentino Rossi, el Messi de les motos, que ja en té 43. "Sento molt d'orgull de ser encara a la graella, físicament em noto molt bé. Em sento una mica com l'Alves, vivint una segona joventut tot i que Alves és més guanyador que jo." Damià Aguilar entrevistant Aleix Espargaró a Qatar abans que arrenqui el Mundial 2022 (Catalunya Ràdio) Márquez, favorit El campió Fabio Quarteraro és el pilot a batre, però veient la pretemporada de Marc Márquez, el tro apunta a renovar títol. "Marc Márquez és súper súper bo i opta guanyar el Mundial." "After Mandalika I felt a big step with my physical condition" ?? - @marcmarquez93 Feeling stronger than last year, the title is the aim but Marc is waiting to see his level ?#QatarGP ?? pic.twitter.com/frbByrQxgr MotoGP? (@MotoGP) March 3, 2022 Aleix Espargaró no entén que al Mundial de motociclisme no es posi el número 1 al campió del món. En el seu cas, si guanyés un dia el Mundial es trauria el seu 41 i el canviaria per l'1 sense manies. Els joves pugen molt forts Aquest any no hi ha Valentino, però no se'l trobarà a faltar a nivell d'espectacle perquè hi ha molts pilots joves i interessants, malgrat que el personatge Rossi sempre deixa un forat. El cert és que gairebé s'ha renovat el 50% de la graella i això diu molt de les categories petites, segons Espargaró. "Pedro Acosta és un exemple de pilot jove que apunta maneres (l'any passat va guanyar en Moto3 i aquest curs s'estrena en Moto2). Un altre pilot jove que ve molt fort és el mallorquí de 17 anys Izan Guevara (que repeteix a Moto3)."   Aleix Espargaró (Aprilia) i Pol Espargaró (Honda) al circuit de Losail, a Qatar (Catalunya Ràdio) Aquest Mundial no vendràs fum, Damià El Mundial 2022 serà mogut dins de la pista, potser hi haurà lluites fratricides entre els Espargaró, perquè el Mundial està més igualat. I també promet que serà un curs mogut als despatxos, el Mundial es vendrà sol. Aquesta temporada pràcticament tots els pilots de fàbrica acaben contracte, tret de Bagnaia i Márquez. Per al gran dels Espargaró, Aprilia és casa seva i espera poder continuar amb ells un o dos cursos més. "Porto molts anys amb Aprilia, seria injust amb mi mateix marxar a casa o canviar, crec que em mereixo continuar ara que ja veiem la llum, si més no per al 2023." La moto de l'Aleix Espargaró per a aquest 2022 millora en tots els aspectes; el més notable de l'Aprilia és la lleugeresa, és més àgil i més estreta, més estable. El motor també ha millorat una mica i està més afinat, per poder seguir la roda de les Ducati.